A Bethesda 2011-es játéka valami egészen parádésan mutatna Christopher Nolan és Quentin Tarantino egyik kedvenc filmes technikáját alkalmazva.
Egyre több videójátékból lesz film vagy sorozat mostanában. Sőt, az idei év kifejezetten erős lesz ilyen téren, hiszen a Halo 2. évada mellett kapunk majd például Falloutot és Borderlandsot is. A rajongói elvárások persze hatalmasak, már-már teljesíthetetlennek tűnnek. De valószínűleg emögött részben ott van az is, hogy egyesek elfelejtik, hogy a 2000-es években Uwe Boll milyen ámokfutást művelt az adaptációival, hogyan rombolta le a játékok renoméját a filmiparban. Talán 2024-ben megéljük, hogy helyreáll az univerzumban az egyensúly, talán nem. Mindenesetre is, lenne egy játék, amit mi még szívesen megnéznénk a nagyvásznon, de eddig valamiért nem csaptak le rá Hollywoodban. Ez pedig nem más, mint a The Elders Scroll V: Skyrim!
A Bethesda nagysikerű játéka 2011-ben jelent meg először (és azóta még hatszor kiadták, mert miért ne – a szerk.). A Skyrimban Todd Howardék rengeteget kölcsönöztek a közismert fantasy-világokból, de ezeket képesek voltak olyan formába önteni, olyan háttérrel és nyitott játékmenettel kiegészíteni, hogy még századjára is érdekes volt visszatérni Tamrielbe. A játékmenet hiánya ellenére filmként is simán megállná a helyét a Skyrim, hiszen olyan látványos harcokat kaphatnánk a mozivásznon, amilyeneket a játékban a korának grafikája miatt nem. De ha esetleg ragaszkodnának a kreatívok ahhoz, hogy ma filmen olyan hatást keltsen a Skyrim, mint annak idején a gépeinken, akkor lehet érdemes visszatekerniük kicsit az idő kerekét a forgatáshoz használt tecnhika terén is!
Ezeket olvastad már?
A Super Panavision 70 technológiáját még 1959-ben fejlesztette ki Mike Todd és Robert Gottschalk, miután a 35 mm-es filmformátum mellett megjelent az igény arra, hogy minden addiginál jobb látványt kínálhassanak a stúdiók a mozibajáróknak. Ezt egészen 1983-ig használták rendszeresen, többek között olyan produkciók során, mint az Arábiai Lawrence, a My Fair Lady, a 2001: Űrodüsszeia vagy az 1982-es Tron. A '80-as évektől kezdve a Super Panavision 70-et a System 65 váltotta le. Bár elszórtan még használatban maradt évtizedekkel később is, mostanra a digitális kamerák váltak dominánssá. Viszont a 2010-es években szabályosan reneszánszát élte a régi technika. Christopher Nolan több filmjében is használta egyes jelenetekhez, ha valamit nem IMAX-ben forgatott. Quentin Tarantino pedig az Aljas nyolcashoz azt is összehozta, hogy egyes mozikban az eredeti, 70mm-es vetítőgépekkel adják le a filmjét.
Az Abandoned Films nevű oldal a mesterséges intelligenciát bevetve érte el, hogy a hőn áhított Skyrim-filmből néhány Super Panavision 70-es képet láthassunk. Ezek alapján pedig simán hihetnénk azt is, hogy ez egy valódi, 50-60 éve forgatott film. Miközben nyilván nem az, csupán egy kis AI-hókuszpókusz az egész. De ha kapnánk egy Skyrim-filmet, nem vetnénk meg, ha így nézne ki!
Kattints a képre a galériáért!