Minden kiadó az AI-ról beszél, de a Nintendo nem akarja beadni a derekát

Minden kiadó az AI-ról beszél, de a Nintendo nem akarja beadni a derekát

Nem csak az a baj, hogy összefér-e a mesterséges intelligencia a mai formájában azzal, amit a Nintendo szeretne a játékaiban megvalósítani.

A videójáték-iparban is egyre fontosabbá válik a mesterséges intelligencia: az EA vezetői már többször beszéltek arról, hogyan tudnak többet kicsikarni a játékaikból a technológiának köszönhetően; nemrég a hosszú éveken át leépítésekkel és eladásokkal címlapokra kerülő Embracer Group AI-stratégiájára is fény derült; a Microsoft is AI-jal turbózná fel a Minecraftot; a Google pedig már a játékosok leváltásán dolgozik. Van azonban egy cég, ami szeretne ellenállni ennek a nyomásnak, mert egész egyszerűen nem tartják megfelelőnek azt, ahogyan ma a mesterséges intelligencia működik az eddigi tevékenységükhöz képest.

Nem másról, mint a Nintendóról van szó. A cég elnöke, Furukava Suntaró a részvényesek kérdésére válaszolva mondta el, hogy szerinte a generatív AI hasznos, kreatívan is használható eszköz lehet, ám ők mégsem tervezik azt bevetni a saját játékaikban – írja a TweakTown. Az elsődleges probléma ma szerinte az, hogy a modellek fejlesztéséhez általában jogvédett tartalmakat használnak fel. Viszont ezen túlmenően azt is gondolja, hogy csak a technológia nem elég ahhoz, hogy olyan játékokat készítsenek, mint amilyenekről ismertek.

Ezeket olvastad már?

„Forró téma volt az elmúlt években a generatív AI, ami lehet kreatív[an használható] is, de látjuk, hogy vannak szellemi tulajdonjogi problémák is vele. A cégünk több évtizedes tapasztalattal rendelkezik az optimiális videójátékos élmények megteremtésében a vásárlóink számára. Bár flexibilisek vagyunk a technológiai fejlődésre adott reakcióinkban, továbbra is szeretnénk olyan egyedi értéket leszállítani, amit nem lehet csak a technológiával létrehozni.” – Furukava Suntaró

Nem kell tehát amiatt aggódni, hogy a Nintendo játékaiban hirtelen kismillió oda nem illő, mesterséges intelligenciával generált karakter, látványelem, játékmechanika vár ránk. Persze remek kérdés, hogy meddig marad ez így, mi lesz, ha mondjuk megoldódik a jogi probléma körülötte? A japán cég híresen komolyan vesz minden ilyen kérdést. De ha egyszer hozzájuk is beférkőzik az az acélos logika, amit a minap a Microsoft AI-fejlesztésért felelős vezetőjétől hallhattunk, akkor lehet gyorsan meggondolják magukat. Pláne, ha a versenytársakat ez nem fogja zavarni és pénzt hoz a konyhára.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Gaming - Ezek voltak 2024 legjobb PC-s játékai

2024 is bővelkedett a fantasztikus videójátékokban, és ha nem is ez a legerősebb esztendő az elmúlt évtizedből, valljuk be, majdnem minden hónapra jutott valami igazán szórakoztató alkotás. 

Közvetítések