A nagy leépítések és eladások után az AI felé fordul az Embracer Group

A nagy leépítések és eladások után az AI felé fordul az Embracer Group

Valószínűleg könnyebb lenne megmondani, hogy mire nem használ AI-t ezentúl az Embracer Group, mint hogy mire igen.

A videójáték-ipar számtalan szereplője a leépítéseket választotta az elmúlt évben a pénzügyi kérdések megoldásaként. Azonban az összes példa közül is kiugró az, amit az Embracer Group hozott össze: a pénzügyi jelentéseik alapján az elmúlt egy év során több mint 4 500 alkalmazottat bocsátottak el és 80 projektet kukáztak véglegesen. Vagyis az alkalmazottaik 27%-a került ki a képből, a 2023 januárja és márciusa között futó 221 projektből pedig csak 141 maradt folyamatban.

Az Embracer Group többek között a magyar Zen Studiosnál is leépített, a Borderlandsért felelős Gearboxot pedig egy az egyben eladták a Take-Two Interactive-nak. Így összeségében a vállalat 12%-os nettó árbevétel növekedésről számolhatott be a tavalyi évre vonatkozóan, ami a részvényeseket biztosan megnyugtatta. Csak hát remek kérdés, hogy a jövőre nézve ez mit is jelent. Nos, erre a kérdésre sem kell már sokáig keresni a választ, mert mint kiderült, az elmúlt évben bevezettek egy, a teljes cégcsoportra vonatkozó „AI szabályzatot”.

Ezeket olvastad már?

Mint az Insider Gaming is írja, ez a mesterséges intelligencia használatáról szóló szöveg nem csak azt írja le, hogy érdemes-e a technológiát a játékfejlesztések során használni, hanem a különböző rizikókat is felmérik benne, sőt, még olyan elvek is szerepelnek, amelyek segíthetnek bevezetni az AI-t a projektekben. Arról, hogy mire is szeretnék használni a technológiát, elég ködösen beszéltek, de ha össze akarnánk foglalni egy szóban, akkor a válasz az lenne, hogy mindenre:

„Az AI képes rá, hogy jelentősen erősítse a játékfejlesztést azáltal, hogy az erőforrások hatékonyságát növeli, a játékmeneti élmények terén intelligens viselkedéseket, perszonalizációt, optimalizációt adhat. Az AI kihasználásával sokkal magával ragadóbb és immerzívebb élményeket tudunk adni minden játékosnak – egy egyedibb, dinamikusabb, személyreszabottabb élményt. A játékfejlesztés sebessége, logisztikája és tervezése során is nagy lehetőségeket látunk az AI-ban.”

Az Embracer Group természetesen hozzátette, hogy nem az a cél, hogy „leváltsuk az embereket” a mesterséges intelligenciával – ezt az Nvidiától kezdve mindenkinek kötelező elmondania, ez a szabály. Bár egyelőre az Embracernél látott leépítések után ezt a kijelentést nehéz komolyan venni tőlük. Mármint más cégeknél is voltak leépítések és a vezetés azoknál is előállt az AI használatának ötletével, meg hogy ez nem az emberek lecseréléséről szól. Csak például az EA egy fokkal visszafogottabb volt ilyen téren, és Andrew Wilson azt is képes volt elmagyarázni, hogy konkrétan mire akarják használni a mesterséges intelligenciát, nem csak azt mondta, hogy minden jobb lesz varázslatos módon. Egyébként ők főleg monoton feladatokban nyúlnak a technológiához, amelyekkel egységnyi idő alatt nem tudnának annyit foglalkozni az emberek, és ezért eddig soha nem is tették.

Kövess Minket!



Gamer szótár