Egy egykori rockstaros fejlesztő is reagált a GTA 6 csúszásának hírére

Egy egykori rockstaros fejlesztő is reagált a GTA 6 csúszásának hírére

Obbe Vermeij, egy egykori Rockstar Games-es fejlesztő a GTA IV megjelenésének körülményeivel hozta párhuzamba a következő Grand Theft Auto epizód helyzetét.

Nemrégiben még a GTA 6 csúszásával riogatott néhány nethuszár, de szerencsére az eleve nem túl hihető információkat egy, az ügybe belerángatott megbízható újságíró gyorsan megcáfolta valódi fejlesztőkre hivatkozva. Tehát jelen állás szerint a Grand Theft Auto VI még mindig 2025 őszére van betervezve a Rockstar Gamesnél, és mióta az őket birtokló Take-Two Interactive vezetése ezt bejelentette, nem történt változás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a következő bő egy évben még nem variálhatnak a fejlesztők vagy a kiadó oldaláról a megjelenési dátumon – emlékeztett egy egykori rockstaros, aki első kézből tapasztalta ezt.

Obbe Vermeij 1995-2009-ig dolgozott a Rockstar North-nál, így többek között a GTA III, Vice City, San Andreas és IV fejlesztésében is részt vett. A fejlesztő az utóbbi időkben azzal vált ismét híressé, hogy a régi GTA-król mesélt el érdekes háttérsztorikat. Így derült ki például, hogy annak idején a Vice City-t a San Andreas helyett majdnem egy zombis játék követte, vagy hogy mekkora jelentősége lehetett a GTA 6 pár évvel ezelőtti kiszivárgásának.

Vermeij a hétvégén viszont régi sztorik helyett a Grand Theft Auto VI csúszásával kapcsolatos híresztelésekre reagált, és egy példával magyarázta meg, hogyan is működik ez valójában. Mint írta a személyes Twitter-fiókján, annak idején a GTA IV-et is alig négy hónappal a kiadása előtt tolták el, és ennél hamarabb ezt a döntést nehéz meghozni:

„Kb. négy hónappal az eredeti megjelenési dátum előtt született a döntés, hogy csúsztassuk a GTA IV-et. Ennél korábban nehéz ezt meghozni. A R* valószínűleg még májusig nem lesz olyan helyzetben, hogy eldöntse, tartható-e a 2025 vagy sem. Továbbá, a GTA VI tíznél is több éven át eladásokat fog generálni, nincs rivális, ami miatt aggódni kellene. Ezért nem fogják kiadni a játékot addig, amíg nem 100%-ig elégedettek vele. Nem számít, hogy mit mondtak az előzetesben. Egyébként nincs belsős infóm, nem beszéltem erről senkivel.”

A poszt alatti kérdések között is volt még egy érdekes. Ez arról szólt, hogy ki hozza a kiadással kapcsolatos döntéseket, a Rockstar Games vagy a Take-Two Interactive? Vermeij erre adott válaszát pedig érdemes szem előtt tartani a következő hónapokban, ugyanis szerinte a kiadó hagyja a fejlesztőket dönteni ilyen kérdésekben, magasfokú az autonómia – vélhetően azért, mert annyi pénzt termelnek nekik, hogy azt se tudják, hová tegyék.

Borítókép: Rockstar Games

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN