A Star Wars Outlaws tette fel az i-re a pontot, már ami a belső problémákat illeti.
Múlt héten jelentette be a Ubisoft, hogy az Assassin's Creed Shadows biztosan nem lát már idén napvilágot, és a novemberre tervezett megjelenési dátumot áttolta 2025-re. Bár a bejelentés sokak számára némileg sokkoló lehetett, az elmúlt hetek eseményei miatt nagyon is szükség volt rá.
A cég úgy fogalmazott, hogy a játékot „az élmény csiszolása és finomítása érdekében” halasztották el, a késés oka pedig elsősorban „a Star Wars Outlaws kiadásából való tanulás”. Mindkét állítás igaz, de úgy látszik ennek volt egy komoly előzménye, amivel nem törődtek a fejesek. A fejlesztők ugyanis már jó pár hónapja szorgalmazták a késleltetést, ami az Outlaws megjelenéséig süket fülekre talált.
Nem elég, hogy nagyon gyenge eladásokat produkált a Star Wars Outlaws, a vállalat részvényeit is 10 éve nem látott mélységekbe taszította. A játék debütálást követően a fejlemények tekintetében megkongatták a vészharangokat a főhadiszálláson, ami nemcsak az Assassin's Creed Shadows elcsúsztatásához vezetett, hanem ahhoz is, hogy végre ismét felpakolják a játékaikat a Steamre (ezt a kérést a Ubisoft minden csapata évek óta szorgalmazza).
Szóval miért késik a Shadows?
Ez egy bonyolult kérdés, amire nincs egyetlen jó válasz, de a lényeg a szigorú fejlesztési ütemterv, a polírozás és a japán közösség kulturális és történelmi pontossággal kapcsolatos aggályainak kezelése.
De először érdemes említést tenni Yasuke-ról – bármennyire is szeretnék egyesek, nem fogják eltávolítani a játékból. A források szerint azonban a csapat aktívan foglalkozik a visszajelzésekkel, amelyek már a játék első bemutatói után napvilágot láttak. Ez magában foglalja Yasuke történetének és a játékban való ábrázolásmódjának módosításait, mert szeretnének biztosak lenni abban, hogy a játék történelmileg megalapozott legyen, ugyanakkor illeszkedjen az Assassin's Creed univerzumába. Alapvetően azonban ezek olyan problémák, amelyeket már a játék bemutatása előtt meg kellett volna oldani. Egyes hírek szerint a történelmi szakértők bevonása sokkal később történt meg, mint az egy ekkora projektnél szokásos.
Ami a játék állapotát illeti, hiába állította a Ubisoft, hogy rendben van, nincs még kiadásra készen, mivel a játékmechanika finomhangolása időbe telik. Természetesen ezek nem új keletű problémák a csapat számára. A projekten dolgozó fejlesztők közül többen is elmondták, hogy már egy ideje kérték a játék elhalasztását, de egészen az Outlaws kudarcáig erről hallani sem akart a vezetés. Vajon a Ubisoft központja miért hagyja továbbra is figyelmen kívül a fejlesztőket szinte minden szinten? Ezt majd a Ubisoft végrehajtó bizottsága és igazgatótanácsa fogja eldönteni a felülvizsgálat során – bár a 40 Ubisoft-fejlesztő 80%-a szerint ennek nem lesz vége változás vagy elbocsátások nélkül, de ez már egy másik történet.
Borítókép forrása: igdb.com Ubisoft Québec press kit