Nem konzolnak szánták a Nintendo legújabb ketyeréjét, de egy lelkes modder azt varázsolt belőle, hogy játszhasson rajta egy kis Doomot.
Minden egyes nappal csak egyre közelebb kerülünk ahhoz, hogy kimondhassuk, bármin lehet már Doomot játszani. Idén már többek között eljutott az id Software legendás játéka egy méreg drága robotfűnyíró és az Európai Űrügynökség egyik műholdjának fedélzetére is. De korábban például olyan meredek megoldásokat találtak a lelkes rajongók a doomozásra, mint a hanghullámok, a gyorséttermi önkiszolgáló kioszkok és a karácsonyfák. Ezen tréfás portok sorába most pedig csatlakozik a Nintendo egyik legújabb eszköze is, amiről még véletlenül sem gondolhatták azt a készítői, hogy játszani fog majd rajta bárki is.
Természetesen nem másról van szó, mint a Nintendo Alarmo nevű ébresztőóráról. A vekkert néhány hete jelentették be a japánok és a múlt héten dobták a piacra. Ezt követően alig három napba telt a GaryOderNichts nevű moddernek – aki előszeretettel kísérletezik a Nintendo hardvereivel –, hogy rátegye az Alarmóra az 1993-as Doomot. Valljuk be, így már egy fokkal értelmezhetőbb a 100 dolláros árcédula, amit erre a pofon egyszerű termékre ráírtak a japánok, hiszen ez így már technikailag egy kézikonzol, a Switch vetélytársa!
Ami a játék irányítását illeti, az Alarmo tetején található gomb tekerhető, így ezzel fordulni lehet, míg a fentről történő lenyomásával az előre mozgás oldható meg. Mivel lőni pedig a tekerő oldalán található gombbal lehet, technikailag egy kézzel vezérelhető a teljes játék, amit valószínűleg gamerek millió megirígyelnek majd. Ami a Doom telepítését illeti, GaryOderNichts nem tette rá a játékot ténylegesen az Alarmóra, ehelyett az USB-ről fut. Az egész dologban mindössze egyetlen szépséghibát találunk, hogy nincs audiótámogatás. De ezt leszámítva simán kijátszható az eszközön a Doom, ha úgy döntünk, nem kell nekünk ébresztés, inkább démonokat űznénk munkábajárás helyett.
Borítókép: id Software