Nagy meglepetést hozhat a GDC nevű videójáték-fejlesztői konferencia a Marvel rajongóknak, akik 2022. óta várnak Vasember eljövetelére.
Az Insomniac Games 2018-as Pókember játéka óta minden nagy kiadó szeretné megvetni a lábát a képregény-adaptációk területén. Ugyanis azóta több alkalommal is bebizonyosodott, hogy aki itt valami jót tesz le az asztalra, az hatalmas sikerre számíthat cserébe. A folytatási lehetőségek pedig végtelenek, vagyis akár évtizedekre biztosíthatja valaki a helyét az iparban. Persze a próbálkozók száma nincs köszönőviszonyban sem a sikerekével, hiába hangzik annyira egyszerűnek és jónak az alapvető koncepció. Elég csak megnézni, hogy mit művelt a Warner Bros. és a DC a saját franchise-aival a Gotham Knights, a Suicide Squad: Kill the Justice League és a Wonder Woman esetében, vagy még visszább utazva az időben a Crystal Dynamics Marvel Avengersét is felemlegethetnénk példaként arra, hogyan ne csináljunk képregény-játékot.
Egészen mostanáig azonban egy nagy kiadó valamiért, valahogyan kimaradt a buliból: az EA leginkább a Star Warsszal volt elfoglalva, amíg mindenki más a jelmezes igazságosztók köré építkezett. De most már pár éve más kiadókat is beenged a messzi-messzi galaxisba a Disney, ezért az EA is vette a fáradtságot, hogy egy Marvel karakter történetét dolgozza fel legközelebb videójáték formájában. Ennek az eredménye pedig a Motive Studiosnál fejlesztett Iron Man, azaz Vasember kaland lehet majd, aminek a fejlesztését a Marvel's Guardians of the Galaxyval bizonyító Olivier Proulx felügyeli 2022 ősze óta. Ez egyébként nem összekeverendő a 2020-as Marvel's Iron-Man VR-ral vagy a Robert Downey Jr. főszereplésével készült filmek mellé kiadott videójátékos spinoffokkal, teljesen önálló cucc lesz.
Az EA Vasember játéka kapcsán az egyetlen bökkenő csupán az, hogy egészen mostanáig szinte semmit sem láttunk belőle. Annyi biztos, hogy még mindig készül, mert a tavaly év eleji hatalmas leépítési hullám a kiadónál nem érintette ezt a projektet, valamint a Motive szerepe a következő Battlefield játék elkészítésében szintén nem okoz fennakadásokat állítólag. Ha pedig hihetünk a pletykáknak, hamarosan megtörhetik a csendet a fejlesztők, ugyanis a jövő héten induló San Franciscó-i GDC-n ők is képviseltetik magukat.
Az Advanced Graphics Summit nevű szegmensben egy olyan Electronic Arts alkalmazott is előad majd a tervek szerint, aki a Motive-nál a Dead Space Remake-en és az Iron Manen is dolgozott. A prezentációja a leírás alapján az ebben a két címben használt textúra csomagokról és azok készítéséről, használatáról szól majd, tehát elsősorban a szakértők örülhetnek mindannak, ami elhangzik. Viszont az a remény, hogy valamilyen demót is bemutat majd az előadó az Iron Manből, így a 2022-ben bejelentett címbe talán mi is betekinthetünk végre valahára. Persze ehhez nem elég a prezentáció maga, mivel a GDC zártkörű esemény: vagy csak annyit kapunk, hogy egy résztvevő elmondja röviden, amit látott-hallott, vagy az EA-nek kell előállnia egy előzetessel, ízelítővel, amit a tágabb nyilvánossággal is megoszt az előadással párhuzamosan, vagy ki kell várni a szintén a GDC-re szervezett Unreal Engine-es bemutatót az Epic Gamestől, amin például az UE5-tel fejlesztett Iron Man tökéletesen megférne demóként.
Borítókép: EA Motive Studios