A Suicide Squad: Kill the Justice League bukása ráadásul csak a jéghegy csúcsa volt a Warner Bros. Games tavalyi katasztrofális pénzügyi teljesítményében.
Az utóbbi idők legmeglepőbb videójátékos híre egyértelműen a Monolith Productions bezárása, illetve az utolsó játékuk, a Wonder Woman elkaszálása volt. De mint azóta kiderült, a stúdió rajongói nem éppen azt kapták volna, amire a Middle-Earth: Shadow of Mordor és Shadow of War alkotóitól számítottak, hiszen a Warner Bros. által féltve őrzött nemezis rendszert alaposan kiforgatták a koncepció miatt, majd teljes egészében kivágták a programból egy reboot során.
A Gyűrűk Ura játékok zseniális megoldásának használata körüli mizéria persze mit sem számít azután, hogy a Wonder Woman már sohasem készül el. Bár felmerül a kérdés, hogy miért alakult ez így, miért engedte el a Warner a játék és a stúdió kezét egyaránt, amikor a Monolith évtizedek óta szállítja a jobbnál jobb játékokat? A témába vágó korábbi cikkeinkben már pedzegettük, hogy a Wonder Woman sorsában közrejátszott a Monolith vezetőségének 2021-es leváltása, valamint bizonyára a Suicide Squad: Kill the Justice League elképesztő bukása sem használt neki. Mostanra viszont több mint valószínű, hogy a tavalyi év gyenge pénzügyi teljesítménye, vagyis a játékaik sorozatos bukása volt az, ami az eleve problémákkal küzdő Wonder Woman fejlesztést ellehetetlenítette végül.
Mint arra Jason Schreier is felhívta a figyelmet a Kinda Funny Games podcastjában, a Suicide Squadon kívül még további két játékával bukott hatalmasat a Warner tavaly, ezek együtt pedig már túl sok fejfájást okoztak a kiadónak. A Kill the Justice League esetében egy 200 millió dolláros összeget említett az újságíró, ami még csak nem is egy túlzó pletyka, hanem egy konkrét szám, amit a Warner maga ismert el 2024 májusában. Ezen felül Schreier még a Multiversust és a Quidditch Championst hozta fel, mint jelentős kieséseket. Szerinte ugyanis ezek együtt még további 100 milliót vettek ki a Warner pénztárcájából tavaly, amikor a vártnál jóval kisebb érdeklődés mutatkozott irántuk. A három bukást összeadva már ott tartana a Warner, hogy egy teljesen új AAA-s címet is legyárthattak volna, ha legalább nullára kijöttek volna, szóval érthető, ha most úgy érzik, hogy hátrébb kell egyet lépniük.
Ami a Wonder Womant illeti, ennek a befejezése még odébb lehetett az alapján, hogy 2021-ben kezdtek bele először, majd később rebootolták is. Vagyis ha folytatják, ki tudja, hogy még mennyi pénzt kellett volna beleönteni, mire elkészül. A tavalyi év után pedig nem sok garancia volt rá, hogy legalább azt visszatermelje, amit ráfordítottak, hát még arra, hogy a 300 milliós kiesést csillapítsa. A magyarázat tehát egyrészt abban keresendő, hogy a Warnernél dolgozó közgazdászok valószínűleg hallottak már a Concorde-hatásról (talán még ennek az új verziójáról, a Concord-hatásról is), úgyhogy most inkább elejét vették ennek a problémának.
A másik fontos ok a Wonder Woman ellen az a stratégia lehet, amit tavaly ősszel David Zaslav, a Warner Bros. Discovery CEO-ja felvázolt. „Van négy erős és profitábilis franchise-unk, amelyeknek lojális, globális rajongótábora van: ezek a Hogwarts Legacy, a Mortal Kombat, a Game of Thrones és a DC, azon belül is Batman” – mondta novemberben Zaslav. Schreier szintén visszautalt erre a podcastban, hiszen ott szerepel a DC a felsorolásban, ami épp egy érv lehetne a Wonder Woman mellett. De a Warner vezére rögtön kiemelte Batmant a mondandója során, előrevetítve, hogy ha képregényből akarnak játékot csinálni, akkor leginkább erre a már jól bejáratott, az Arkham széria alatt többször bizonyított karakterre szeretnének építeni. Vagyis a Suicide Squad után már nem sok esélye volt a Wonder Womannek egyébként sem, mert nem csak a kiesett pénz, de a következő évekre várható warneres biztonsági játék is ellent mond ennek a fejlesztésnek.
Borítókép: Warner Bros. Games / Rocksteady