Fegyverek terén sem kell a DICE gyermekének szégyenkeznie.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy a Battlefield V fejlesztőcsapata igencsak összekapta magát az elmúlt időszakban, hiszen a megjelenés előtt még rengeteget fognak változtatni a játékon, az élethűségre is rendesen rámennek, –valamint úgy néz ki, hogy a különböző karakterosztályok is változatos játékmenetet fognak biztosítani. Mit se érne azonban az egész, ha nem lennének benne effektív és a második világháborús időszakba illeszkedő fegyverek, amikkel kapcsolatban most még több információt árultak el a készítők.
A srácok voltak olyan rendesek és összegyűjtöttek pár tippet azoknak a játékosoknak, akik eddig még nem tesztelték a Battlefield játékokban található fegyvereket. Állításuk szerint a Battlefield V-ben található fegyverkínálat darabjai rendkívül intuitívek lesznek, azaz egyből érezni fogjuk a saját bőrünkön, ha éppen elveszítjük felettük a kontrollt. Bár köztudottan a bal egérgombra való rátenyerelés a Call of Duty részeiben felettébb hatékony tud lenni, a legújabb Battlefield esetén viszont azt javasolják, hogy az effektivitás jegyében hagyjunk minimális szüneteket a lövések között.
A szériát jól ismerő játékosok pontosan tudják, hogy a kihívás sokszor nem az, hogy ki tudjuk-e szúrni a pályán masírozó ellenfelünket, hanem hogy lesz-e elég időnk arra, hogy meg is gyilkolhassuk. Ezért kell minél többet gyakorolni a játékkal, ami köztudottan rengeteg fedezéket és búvóhelyet kínál a megfontoltabb harcosoknak, –amiket nem árt, ha mi is ismerünk.
A DICE csapata azt is elmesélte, hogy a Battlefield V-ben található gunplayt alapvetően két elképzelés mentén alkották meg. Egyrészt azt szeretnék, hogy a Blizzard játékaihoz hasonlóan a második világháborús lövöldéjük alapjait a teljesen új játékosok is egyszerűen elsajátíthassák, viszont lehetőség legyen arra is, hogy sok-sok gyakorlással valaki mesteri szintre tornázhassa játéktudását. Ennek érdekében úgy alkották meg a fegyvereket, hogy könnyen és relatíve gyorsan ki lehessen ismerni őket, ami kiterjed a visszarúgásukra, a célzási lehetőségeikre és a lövőerejükre is.
A másik fontos szempontjuk az volt, hogy mindegyik fegyver egyedi, letisztult karakterrel rendelkezzen, azaz jól beazonosítható legyen és jellegzetes játékélményt garantáljon. Úgy gondolják, hogy a fegyókat érintő dizájnkérdések egytől egyig hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékosok széles kínálatból válasszanak és a meccseken megmutatkozó játékegyensúly is a lehető legnagyobb legyen.
A korábbi Battlefield részekben már megtapasztalhattátok, hogy több szempont is dönt arról, hogy egy adott fegyver mennyire tud hatékony lenni bizonyos szituációkban. Ide tartozik –többek közt– a lőtávolság, a tüzelési gyorsaság és az újratöltési idő is, ezért a fejlesztőcsapat rengeteget tesz azért, hogy mindenki megtalálhassa a hozzá legjobban illő felszerelést.
Ennek érdekében a lassan tüzelő fegyverekkel is olyan sebzési mennyiségeket tudunk majd leadni, hogy az előző epizódokban kihívást jelentő 1v2-es szituációk se jelentsenek gondot nekünk. Így elkerülhető lesz az, hogy mindenki a gyorsabb lövések leadására képes fegyvereket válassza, amiknek a maximális tüzelési sebességét is rendesen visszaveszik.
A veteránoknak jó hír, hogy ha eleget pörgettétek a Battlefield 3-at és a Battlefield 4-et, akkor hatótávolságban semmi meglepőt nem fog az új rész nyújtani, hiszen továbbra is a shotgunok legjobbak közelre, a gépfegyverek középtávra, a mesterlövész fegyverek pedig a legnagyobb távolságok leküzdésére. Ugyanakkor már a béta utáni tapasztalatokból kiindulva mindvégig figyelnek majd arra, hogy ne legyenek olyan fegyverek, amik lényegesen erősebbek társaiknál.
Sokan panaszkodtak arra is, hogy bizonyos játékon belüli fényviszonyok között szinte semmit se láttak a fegyverükből, ezért ezen is csiszolnak egy kicsit, hogy a lehetőségekhez képest minél inkább urai lehessünk a helyzetnek. Ne feledjétek, hogy a Battlefield V november 20-án érkezik PC-re, PlayStation 4-re és XBOX ONE-ra.