A május 22-ei nerfek legnagyobb nyertesei és vesztesei az első napok tapasztalatai alapján.
A május 22-ei nerfek valódi hatásáról messzemenő következtetéseket egyelőre nem vonhatunk le, ennek ellenére vessünk pillantást az elmúlt napok statisztikáira, és vizsgáljuk meg, hogy kik nyertek és kik vesztettek a szerdai nerfeken.
Cikkünk elkészítéséhez a HSReplay adatait vettük alapul. A nyers statisztikai számok alapján a Rogue hozza a legalacsonyabb számokat a maga átlagos 43,8%-os győzelmi arányával. A visszaesés persze nem meglepő. A legtöbb nerf a Rogue lapjait érintette, így az lenne furcsa, ha nem a lista végén kullogna. Az egyik legjobban teljesítő és egyben legnépszerűbb Rogue pakli persze továbbra is a tempóra épít, de immáron Hooktusk és Togwaggle társaságában.
Hooktush Tempo Rogue (52,7%)
Kód: AAECAaIHBLICoIAD1owDkpcDDbQB7QKIB90I3+8Cx/gCqv8CtIYDtJEDj5cDkJcD+5oD/poDAA==
Az érem másik oldala a Hunter, ami kíméletlenül az élre tört. A következő Hunterstone hajnalán a legerősebb nerf utáni Hunter deckekkel már részletesen foglalkoztunk alábbi cikkünkben, így rögtön ugranánk is tovább a maradék hét osztályra.
50% fölött a Druid, a Warrior és a Shaman
A Warrior konkrétan fittyet hányt a nerfekre, és bár akad egy-két olyan pakli, amelyik mellőzi Archivist Elysianat, de kijelenthetjük, hogy a legendary kártya továbbra is stabilan a Warrior deckek részét képzi. A Shaman és a Druid az agresszív vonalon talált magára. Véleményünk szerint az alábbi Shaman pakli igazán érdekesre sikerült, így aztán mindenkit arra biztatnánk, hogy adjon esélyt ennek az összeállításnak, -ha van lehetőségetek, akár Harrison Jonest is belecsempészhetitek.
Shudderwock Murloc Shaman
Kód: AAECAaoIBvsGp+4C7/cC2YkDuZkDx50DDMUD2wP+A9AHpwiTCeKJA4yUA7WYA7+YA8aZA/SZAwA=
A Warriornak tehát két fő csapásiránya lehet. Az egyik a jól ismert Bomb Warrior, a másik pedig a Control Warrior, de mivel mindkettő elég lassú, ezért hatékony ladderézéshez mind a Druid, mind a Shaman ajánlottabb, hiszen körülbelül fele annyi idő alatt lezavarhatsz velük egy-egy mérkőzést, mint Garrosh bármelyik dekcjével.
A Mage, a Paladin, a Warlock és a Priest
Ennél a négy osztálynál tulajdonképpen szinte semmi sem változott. A Mage továbbra is a Conjurer's Call vonalon mozog, a Paladin a mechekkel tud hatékony lenni, a Warlock állatkertet igazgat, és végül a Priest az elesettek feltámasztásával halad előre. Ennek a négy osztálynak talán felbukkannak majd igazán egyedi irányvonalai, és ha így lesz, akkor arról azonnal beszámolunk nektek.