Az enyhítő intézkedések hatására már jópár offline eseményt rendeztek meg tavasszal, de továbbra is befolyásoló tényező volt a világjárvány.
Ismét publikálta negyedéves jelentését a The Esports Observer, amely a legnépszerűbb e-sport játékokat szokta górcső alá venni, és több szempont figyelembe vételével (hányan játsszák, mennyien nézik Twitchen, mekkora a versenyek összdíjazása, stb.) készíti el ezek 15-ös toplistáját. Az első negyedévben, ha volt is meglepetés, az leginkább negatív volt, okai között pedig a COVID19-pandémiát érdemes keresni. Tavasszal azonban egyre több országban oldották fel vagy enyhítették a járvány miatti korlátozó intézkedéseket, ennek pedig látni is az eredményét: elképesztő előnnyel található az élen a LOL és a CS:GO, míg a DOTA2 óriási hajrával szintén odafért a dobogóra.
A Counter-Strike: Global Offensive szerelmesei 130 különböző versenyt is figyelemmel követhetettek csak ebben a negyedévben (ennél több versenyt más játék nem tudott felmutatni), ráadásul ezek a versenyek hihetetlenül sok játékost és csapatot mozgattak meg. A League of Legends ellenben játékoslétszámban még így is jobb számokat tudott produkálni, valamint csak az előző 4 hónapban több, mint 4.36 millió dollárt (kb. 1.3 milliárd forint) osztottak szét nyereményként. Ugyan nagy különbség nincs egyik mérőszámban sem a két játék között, a döntő faktor így a Twitch-nézettség volt: míg összesen 201 millió órán át követték a LoL-t a nézők, addig a CS:GO ennek a számnak csak a 42%-át tudta elérni.
Ezek azonban még így is nagyon jó számok összességében, tekintetbe véve, hogy a végleges index értéke alapján majdnem akkora előnyre tettek szert az 1-2. helyen, mint amennyivel a 3. helyen záró cím rendelkezik. Ez azonban nem kis meglepetésre a Dota 2 lett, amely eddig az év legnagyobb feltámadását produkálta. Az első 4 hónapban még a 8. helyen zárt a Valve ikonikus MOBA-ja, a mostani 3. helyét viszont úgy sikerült elérnie, hogy a legjobb 6 játékot figyelembe véve a legalacsonyabb nézettséget tudja felmutatni a játék, valamint a legjobb 12-ben a legalacsonyabb játékosi létszámmal is rendelkezett. Helyezését mégis annak köszönheti, hogy több eseményt is offline körülmények között tudtak megszervezni, ezeken pedig 3.39 millió dollárért (kb. 1.02 milliárd forint) játszhattak a csapatok. Ezenkívül a The Invitational selejtezői is zajlottak, amelynek 40 millió dollár összdíjazású döntője ősszel lesz Bukarestben.
A 4-5. helyen csak apróságok döntöttek a CoD: Warzone, illetve a VALORANT között, mögöttük szintén fej-fej mellett a Fortnite, a Rainbow Six Siege, illetve a Rocket League. Ezen játékok helyezéseit befolyásolta kisebb-nagyobb mértékben a koronavírus-világjárvány. A Warzone és a VALORANT például a magas nézettségének, a Rocket League pedig a játékhoz képest magas nyereményalapjával (1.9 millió dollár, kb. 573 millió forint) tudott érdemben javítani a helyezésén, míg az R6-ot a 3 millió dollár összdíjazású, párizsi Six Invitational húzta feljebb a toplistán.
A teljes top15-ös toplista (zárójelben a TEO szempontrendszere alapján elért pontszám):
- League of Legends (71.40)
- Counter-Strike: Global Offensive (70.74)
- DOTA 2 (43.92)
- Call of Duty: Warzone (43.85)
- VALORANT (41.50)
- Fortnite (36.38)
- Rainbow Six: Siege (36.32)
- Rocket League (34.44)
- Apex Legends (25.86)
- Call of Duty: Black Ops Cold War (21.56)
- Overwatch (11.41)
- World of Warcraft (10.84)
- Playerunknown's Battlegrounds (10.53)
- FIFA 21 (8.50)
- Hearthstone (8.03)
A toplista elkészítéséhez a következő szempontokat vették figyelembe, zárójelben, hogy mekkora részben számít bele az összpontszámba:
- Aktív PC játékosok havonta (30%)
- Összdíjazás (25%)
- E-sport versenyek megtekintett óráinak száma (20%)
- Összesen megtekintett órák száma (15%)
- Közvetítések mennyisége (5%)
- Mennyi verseny került lebonyolításra (5%)
(Borítókép: The Esports Observer)
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!