Több érdekes statisztikát tett közzé a videómegosztó platform, ezek során derült fény a rekord beállítására.
Kicsivel több, mint egy évtizede jelent meg a Minecraft, a népszerű nyílt világú sandbox játék, amelynek ismertsége az idő elteltével folyamatosan csak nőtt. Ahogy jöttek az új tartalmak a játékba és ahogy egyre többen vetették is bele magukat ebbe a virtuális világba, folyamatosan bizonyosodott be, hogy a játékban tényleg csak a kreativitás szab határt, mit is valósíthatunk meg benne: megvalósították például a Beat Saber-t, a Doom-ot, néhány CS:GO pályát, és a Half-Life 2-t is, de ha nem csak más játékokat veszünk figyelembe, a híres-hírhedt csernobili zóna is elkészült, sőt egy játékos azt is elhatározta, hogy 1:1 méretarányosan az egész Földet is lemodellezné. Egy teljesen más példát is említve, egy kelet-ázsiai iskolában például a tanévzáró ünnepséget a játékban tartották meg, mert a koronavírus-járvány miatt erre személyesen nem lett volna lehetőségük.
Kétség sem fér tehát a Minecraft népszerűségéhez, ezt pedig egy újabb mutatóval lehet immáron alátámasztani. A YouTube statisztikái szerint ugyanis az összes, a platformon megtalálható Minecraft-videó megtekintési számai meghaladták immáron az 1 billiót (ezermilliárd, számmal kiírva 1 000 000 000 000), ezzel az első olyan játék lett, amely elérte ezt a mérföldkövet az oldalon. Ha egy kicsit mélyebbre nézünk a statisztikában, a legnézettebb videók viszont nem is a játékban készültek el, hanem csak a Minecraft világát elevenítik meg ilyen-olyan módon. Egy 127 millió megtekintéssel rendelkező videóban például pálcikaemberek építenek egy föld alatti hullámvasutat a Minecraft-világában (a videót ugyanaz a YouTuber töltötte fel, mint aki az Animator vs. Animation-sorozatot is készítette). A különböző animált videók ezen kívül is igen népszerűek a platformon, de egy CaptainSparklez nevű YouTuber az ismertebb popzenékből készített néhány Minecraft-paródiavideója is ott van a legnézettebbek között.
A YouTube a mérföldkő elérésének tiszteletére egy külön oldalt is készített, amelyben a nagyobb nemzetekre és kategóriákra is lebonthatjuk a megtekintési számokat. Ezek alapján bátran ki is lehet jelenteni, hogy az animációkkal is dolgozó videók a legnépszerűbbek a platformon. Ami viszont másik érdekesség, hogy az 500 milliárd megtekintést 2018 vége felé érte el a játék és 2019 elején 554 milliárdnál tartott. Azaz az 1 billiónak alig kevesebb, mint felét az utóbbi 3 évben sikerült elérnie a játéknak.
Az oldalon évekre és a nagyobb országokra lebontva megnézheted, milyen kategóriájú videók mennyire voltak népszerűek, lejjebb görgetve pedig szintén naptári évek szerint láthatod, hogy mely tartalomgyártók és videók voltak a legnépszerűbbek a platformon.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!