Látványos, de részletes szimulációnak ígérkezik az F1 Manager 22

Látványos, de részletes szimulációnak ígérkezik az F1 Manager 22

Az F1 Manager 22 valamikor a nyáron érkezik és a Frontier Developments (Elite: Dangerous, Planet Zoo) fejleszti.

Egy zártkörű bemutatón újabb részleteket árult el az F1 Manager 22-ről a játék rendezője, Andy Flatcher és producere, Adam Woods. A Frontier Developments Forma–1-re épülő stratégiai játékát hivatalosan március végén jelentették be és valamikor a nyáron érkezik, az ígéret szerint pedig a pályán és azon kívül zajló drámát is átélhetjük. Ezzel kapcsolatban így előljáróban csak annyit hadd jegyezünk meg, hogy az F1.com-on ismertetett zártkörű bemutató alapján egyáltalán nem vicceltek, amikor a részletességről beszéltek.

Az F1 Manager 22-ben napról napra irányíthatjuk a valódi 10 F1-es istálló egyikének életét szezonokon átívelően, mindezt hivatalos pályákkal, valós személyzettel, pilótákkal és szabályokkal. Bizonyos mechanikák már ismerősek lehetnek az F1 2021-es My Team játékmódból, így az átigazolások (F1, F2, F3) vagy az autó- és gyárfejlesztések – az F1 Manager 22 ezeket tekeri fel 11-re. Mivel a játékban fontos lesz a valóságban is bevezetett költségsapkán belüli működés, így a befektetések sokkal hosszabb távra szólnak majd a menedzserjátékban is. Ráadásul nem elég, hogy ezeket a részlegeket fel kell építettnünk, de idővel elhasználódnak, ezért időközönként felújításra szorulnak.

Ami az autófejlesztéseket illeti, itt azt ígérik a fejlesztők, hogy nem csak arról lesz szó, hogy „új feloldott alkatrész=jobb autó”. A fejlesztési képernyőn rengeteg információt kapunk majd arról, hogy az autó megközelítőleg hogyan teljesít akár egy-egy kanyarban az adott pályán, mindezt összehasonlíthatva a riválisokkal. Az új fejlesztések természetesen időigényesek, de ez például a Motorsport Manager szerelmeseinek nem újdonság, az ott látottakhoz hasonlóan fel kell osztanunk majd az erőforrásokat. Így lehet egy nagyon fontos alkatrész már a következő versenyre elkészül a kevésbé fontosakkal szemben. Viszont nem elég egy darabot legyártani, a kutatás+fejlesztés után pótalkatrészek is kellenek, mert a szabályok szerint a parc fermé alatt már csak azonos specifikációjú elemek kerülhetnek fel az autóra például egy baleset miatt.

Kattints a képre a galériáért!

Ha a gyárban már minden rendben, akkor ideje a futamra készülni: a játék rengeteg információt ad majd arról, hogy az adott pályákon mire kell figyelni, milyen stratégiák ajánlottak, milyen időjárás várható. A szponzoraink pedig különböző minimális elvárásokat fognak kitűzni elénk. A nagydíjak minden szakasza manuálisan is menedzselhető lesz, de a szabadedzések szimulálhatóak is, miután itt már inkább a pilóták magabiztosságát és a beállítás pontosságát kell állítani, nem annyira a makromenedzsmentről szól. Az időmérőn a játékosok dönthetnek arról, hogy mikor és hogyan küldik ki az autókat a pályára körözni.

A futamon a stratégia lesz a legfontosabb feladatunk. Hány kiállás lesz és milyen gumikeverékek kerülnek fel az autóra? Csakis rajtunk múlik. Ezeket ugyan előre meghatározhatjuk, sőt el is menthetjük későbbre, azonban lehetőség lesz menetközben belenyúlni a körülmények függvényében: biztonsági autó, eső vagy piros zászló esetén a jó döntéssel nagyot nyerhetünk majd. Ami pedig a gumikeverékeket illeti, a Frontier szerint igyekeznek azokat minél pontosabban modellezni, így a pályahőmérséklet, a rázókövek, az előttünk haladók piszkos levegője és sok minden más is hatással lesz a kopásra.

Kattints a képre a galériáért!

A futamokat realisztikus 3D-ben nézhetjük végig (a fenti képeken látható Baku a játékon belül), de választhatunk olyan módot is, ahol csak a fontos eseményeket látjuk élőben. Elérhető lesz egy 2,5D nézet is, ami leegyszerűsíti a látványt a könnyebb fókusz és jobb teljesítmény érdekében. Az autók hangja mellett pedig kommentár is lesz, méghozzá a SKY F1-os David Croft és Karun Chandhok párosa fogja a legfontosabb mozzanatokat lereagálni. Nézhetjük majd a futamot a televíziós közvetítésekhez hasonló felülettel, de ezekbe bele is nyúlhatunk majd, így amikor szeretnénk, akkor ugranak fel a kerék adatai vagy a köridők.

Arra is lehetőség lesz a futamok során, hogy a pilótáknak utasításokat adjunk: például mennyire legyenek agresszívek, kerüljék a rázóköveket vagy spóroljanak az üzemanyaggal. Az ERS beállításokba is belenyúlhatunk, ezzel segítve a pilóták előzéseit vagy védekezését. És ami a legfontosabb, adhatunk csapatutasításokat. De végső soron csak az számít majd, hogy az eredményeinkkel boldoggá tesszük-e az igazgatótanácsot, akik mindenféle kötelező elvárásokat tesznek majd elénk és a csapatfőnöki pozíciónk fenntartásáról döntenek.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Galéria

Kövess Minket!



TETSZIK AZ F1 MANAGER 22 AZ EDDIG LÁTOTTAK ALAPJÁN?

  • 44 %
  • 33 %
  • 22 %