Ma hivatalosan is elindul a Forma–1 2023-as szezonja Bahreinben, ki várta?
Már a második szezonját kezdheti meg a Williamsnél az egykori Red Bull junior Alex Albon. Albon útja a mostani csapatába igen rögös volt, erről pedig nemrég a The Players's Tribune oldalon egy hosszabb blogbejegyzést is írt. A sportág rajongóinak az angol nyelvű szöveg kötelező olvasmány. De a videójátékok és az e-sport kedvelőinek talán az a rész lesz a legizgalmasabb, ahol Albon a Call of Duty-hoz hasonlítja Max Verstappen vezetési stílusát – igen, jól olvastad.
Alex Albon 2019-ben a szezon közepén került Max Verstappen mellé a másik Red Bull ülésébe és az év végéig két alkalmat leszámítva mindig a legjobb hat között ért célba. Ennek a remek eredménynek köszönhetően 2020-ra is szerződést kapott a Milton Keynes-i alakulattól, de közel sem volt annyira jó abban az autóban és így kegyvesztetté vált a szezon végén. Amikor erről írt a blogjában, Albon sok más mellett azzal magyarázta a nehézségeit, hogy az autó Verstappen egyedi vezetési stílusa miatt túl szeszélyes volt és nem tudott alkalmazkodni ehhez.
„Nem azért mondom ezt, hogy árnyékot vessek Maxre vagy bárkire is a Red Bull Racingnél, őszintén. De az autó egyedi módon volt beállítva, az elsőszámú pilóta köré építették, és az Max volt. És nézzétek, én teljesen megértem ezt. Mármint egy nap még ő lehet mindenidők legjobb pilótája. De egy nagyon különböző stílusa van a vezetésben, amihez azt szereti, ha az autót egy bizonyos módon állítják be és a legtöbb pilótának nehéz lenne igazodnia ehhez. Nyilván lehet a saját autódon ezt-azt állítgatni, de a Red Bull általánosan Max stílusához passzol.
Én szeretem az erős első részt és orrot. Voltam George [Russell] és Charles [Leclerc] csapattársa és mindig erősebb első résszel mentem, mint ők. Alapvetően ennek az érzékenységéről van szó. És amikor beszálltam a Red Bullba... annyira sok volt az orr azon a valamin, hogy ha ráfújtál a kerékre, az autó kanyarodott volna. Ha játszottál már Call of Duty-t vagy hasonló játékot, akkor tekerd fel az [egér]érzékenységet a lehető legmagasabbra. Na, valami hasonló volt azt az autót vezetni. És mint mondtam, én teljesen megértem az okát. Max akkoriban egy potenciális világbajnok volt. Mindenkinek egyértelmű volt ez. Szóval nyilván úgy fogják építeni az autót, ahogyan ő szeretné.”
A 2020-as szezont követően Albon elvesztette ülését és a Red Bull tesztpilótájaként készült a 2022-es visszatérésére. Erre végül a Williamsnél került sor, akikkel az autójuk teljesítményéhez képest egészen szép eredményeket ért el tavaly. Idén pedig várhatóan ezt folytatják a mezőny hátsó felében, ahol több más csapattal együtt az utolsó pontokért harcolhatnak majd a szezonban.
Borítókép: AFP/Meg Oliphant
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!