Divat volt a Cyberpunk 2077-et utálni?

Divat volt a Cyberpunk 2077-et utálni?

A CD Projekt RED szerint elhamarkodottak voltak a kritikák a Cyberpunk irányába.

A Cyberpunk 2077 egy igazán egyedülálló játék abból a szempontból, hogy elképesztően magas volt a hype a megjelenése előtt, ám nem sikerült megfelelni az elvárásoknak, az első néhány hét egyenesen katasztrofálisan alakult a CDPR számra, a játék romokban hevert, amitől sokan azonnal visszakövetelték a pénzüket, pereskedések zajlottak, a közösség nagyon hangosan fejezte ki nem tetszését. Majd a The Witcher mögött is álló lengyel stúdió szép lassan elkezdte kiásni a programot a gödör mélyéről. Ebben jelentős szerepe volt a jól sikerült Edgerunners sorozatnak is, ami után megugrottak a játék eladásai is. Persze ehhez kellettek a folyamatos javítások is, de másfél-két év után eljutott oda a szoftver, ahova a megjelenéskor vártuk. Ilyen mélyről keveseknek sikerült visszatérni, de a lengyel cég még mindig egy tüskének érzi a kezdeti fogadtatást.

Ugyanis közel három évvel az első megjelenés után a CD Projekt PR és kommunikációs alelnöke, Michał Platkow-Gilewski úgy véli, hogy a játékosok túlságosan keményen fogadták a Cyberpunk 2077-et a megjelenéskor és szerinte csak egy divat miatt alakult így, mert „menő dolog lett nem szeretni”. A szakember egy interjúban tért ki erre, amikor a kezdeti problémákról, az azóta eltelt útról és a folytatásról, köztük a hamarosan megjelenő DLC-ről, a Phantom Libertyről kérdezték.

„Személy szerint nem voltam elégedett azzal, ahogy a dolgok alakultak. Nem erre számítottam. Azonnal tudtam, hogy vissza kell térnünk. Tetszett, ahol a megjelenés előtt voltunk. Nem a hype csúcsáról beszélek, de két évvel előtte megvolt a közösségünk, kedveltük őket, kedveltek minket, fantasztikus volt a CD Projekt Rednél dolgozni” – fogalmazott Platkow-Gilewski, majd így folytatta: „Valójában úgy gondolom, hogy a Cyberpunk a megjelenéskor sokkal jobb volt, mint ahogyan fogadták, és még az első kritikák is pozitívak voltak. Aztán menő dolog lett nem szeretni. Elég gyorsan a hőstől a nulláig jutottunk (hero to zero). Ez egy kemény időszak volt. Nem tudtuk, mi történik.”

Ezeket olvastad már?

Elmondása szerint az mentette meg őket és a játékot is, hogy a meglehetősen heves kritikák ellenére ők végig hittek benne és kitartóan dolgoztak rajta, hogy még jobb legyen. „Tudtuk, hogy a játék nagyszerű, igen, javíthatunk rajta, igen, időt kell szánnunk rá, és néhány dolgot újra kell építenünk. Ez sok időbe telt, de nem hiszem, hogy valaha is megtörtünk volna. Mindig úgy voltunk vele: Csináljuk meg.”

Ennek a munkának az egyik gyümölcse a Phantom Liberty, amely felteheti az i-re a pontot és bebizonyíthatja, hogy az elismert stúdió továbbra is fel tud nőni a hírnevéhez és csodálatos játékokat tud készíteni a rajongók számára.

Kövess Minket!



Gamer szótár