Öt játék 2023-ból, ami csak fájdalmat okozott nekünk és neked is

Öt játék 2023-ból, ami csak fájdalmat okozott nekünk és neked is

Erre az évre alighanem emlékezni fogunk, és sajnos nem a jó értelemben.

A játékipar 2023-ban hatalmasat fejlődött, hiszen olyan várva várt címek jelentek meg végre, mint a Baldur's Gate 3, a Street Fighter 6, a Star Wars Jedi: Survivor, a Marvel's Spider-Man 2, és még lehet egy ideig folytatni a sort. Sőt, a Nintendo az utóbbi idők egyik legjobb évét hozta össze, köszönhetően az olyan hatalmas first-party játékoknak, mint a Super Mario Bros. Wonder és a várva várt The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Természetesen ez az év is tartogatott néhány mélypontot a játékmegjelenések terén, csalódást keltő címekkel, amelyek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket vagy egyszerűen csak elmaradtak a rajongók elvárásaitól.

Ezeket olvastad már?

A csalódást okozó játékok nem mindig csak a technikai vagy teljesítménybeli problémák miatt rosszak, mivel sok játék összességében szórakoztatónak tűnik ezeken túlmenően. Ezek a játékok azért kerültek fel erre a listára, mert több sebből véreznek, szörnyű volt a megjelenésük, a várt funkciók nélkül nem vagy csak később kerültek bele, vagy egyszerűen csak túlságosan is hanyagul készültek el a rajongók legnagyobb bánatára. Különösebb sorrend nélkül íme az 5 legkiábrándítóbb játék 2023-ból:

Payday 3

A népszerű bankrablós franchise legújabb darabja, a Payday 3 a második játék befejeztével folytatta a csapat történetét. Persze egy kicsit modernebb köntösbe öltöztetve, hiszen ma már jelen van a kriptovaluta is és a rendkívül fejlesztt megfigyelőrendszerek is nehezítik a tolvajok dolgát. A harmadik felvonás viszont ritka összecsapott munkáról árulkodik, ezért a kooperatív lövöldözős cím mögött álló hype gyorsan elhalványult. Egyrészt már az kiborította a játékosok egy részét, hogy állandó online kapcsolatot követel a játék, továbbá a szerverek sem tudtak megbírkózni a sok-sok játékossal, ami számtalan hibát, valamint teljesítmény- és technikai problémát okozott. A dolgok annyira elfajultak, hogy a Starbreeze kénytelen volt bocsánatot kérni, végül másfél héttel a megjelenés után megoldották a szerverproblémák többségét.

Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, ugyanis az elérhető tartalom miatt sem voltak elragadtatva a rajongók, illetve az unalmas fejlődési rendszer, a gyenge AI-t és a gagyi történetet is csak rontott a helyzeten. Egy hónappal a megjelenés után a Payday 3 játékosbázisa nagyrészt eltűnt, miközben például Steamen a Payday 2 egyidejű játékosainak száma jócskán megnőtt. A helyzetet súlyosbítja, hogy az Embracer Group novemberben megerősítette, hogy a Payday 3 eladásai nem feleltek meg a várakozásoknak, ami kétségessé teszi a sorozat jövőjét.

Call of Duty: Modern Warfare 3

Bár a Call of Duty franchise továbbra is az Activision legtöbb bevételét termelő alkotása, a Modern Warfare 3 mondhatni elhasalt a megjelenését követően. A dolgok nem indultak jól, miután a rajongók korai hozzáférést kaptak a Modern Warfare 3 kampányához, amely a bemutatók alapján alaposan felcsigázott sok mindenkit, aztán kiderült, hogy nagyjából úgy fest, minth a Warzone-ból vették volna át a tartalmat és csak azt finomítgatták volna a fejlesztők. Ez egy nagyon rövid, körülbelül négyórás kampányt eredményezett, ami eléggé lehangoló.

Multiplayer fronton azért jobb a helyzet, de azért itt sem minden fenékig tejfel. Voltak ugyanis fájdalmas pontok a közösség számára az induláskor, például szerencsétlen spawn pontok a Hardpoint játékmódban, emellett hiányzott a népszerű Gun Game és a Gun Fight. Bár a játék 16 pályát tartalmaz, ezek nem eredetiek, mivel a 2011-es Modern Warfare 2-ből származnak, még akkor is, ha vizuálisan feljavították őket, és némi finomítást is kaptak. Mégis, egy prémium árcédulával ellátott játék esetében ezt a hanyagságot nehezen viselik el a rajongók, ezért nem is véletlen, hogy inkább tűnik egy DLC-nek az MW3, mintsem egy teljes értékű játéknak.

Cities: Skylines 2

A rajongók kedvenc városépítőjének folytatásaként, amely évekkel a megjelenés után is bőven kapott kiegészítőket, a játékosok azt feltételezték, hogy a Cities: Skylines 2 már a debütálásakor tele lesz tartalommal, és azt folytatja, amit az elődje elkezdett. Sajnos nem így lett, hiszen a játékból olyan dolgok hiányoztak, mint például repülőterek – persze ezt később pótolták a fejlesztők. Ami még rosszabb, hogy miközben a Cities: Skylines 2 támogatja a felhasználói modokat, azok a Steam Workshop helyett a Paradox Mods könyvtárába kerültek, ami sokakat csalódással töltött el.

A lista azonban még nem ért véget, mivel a Cities: Skylines 2 jelentős technikai problémákkal küzdött a megjelenéskor, ráadásul ráadásul mivel inkább a realizmusra törekedtek, ezért ez a játék varázsának rovására ment. A színek nem voltak olyan élénkek, mint az előző részben, és bizonyos épületek vagy építmények nagyon furán néztek ki, ha a terep, amelyre épültek, nem volt teljesen sík. A konzolos megjelenést váró játékosok szintén szomorúan vették tudomásul, hogy a PlayStation és Xbox verziókat csak 2024 tavaszán kaphatják kézhez.

Forspoken

Amikor először bejelentették, a Luminous Productions alkotása rengeteg jó dologgal kecsegtetett. Sajnos a játék fejlesztése során már számos nehézség adódott, és amellett, hogy sokat késett a megjelenése egyéb problémákkal is küzdött a projekt. Arról is beszámolt a fejlesztőcsapat, hogy a Forspoken történetét több ízben is átírták és módosították, végül pedig már egyáltalán nem hasonlított az eredeti tervezetre.

Az i-re a pontot a demó tette fel, mivel elég gyorsan kiderült a játék kipróbálást követően, hogy a pálya élettelen és a nyílt világ felfedezése pedig kellemetlen és ötlettelen. Mások a Forspoken párbeszédeit kritizálták, amelyek sokak szerint a legjobb esetben is túlságosan "gagyi" voltak, és akkor a technikai és teljesítménybeli problémákról már ne is beszéljünk. A 80 euróba kerülő játék gyorsan megbukott, néhány hónappal a megjelenés után a Square Enix bejelentette, hogy a játék jócskán alulteljesített a kasszáknál, ezért a Luminous Productions-t visszaolvasztották a vállalatba, és lényegében egy támogató stúdió vált belőle.

The Lord of the Rings: Gollum

Ha volt játék, ami körül tényleg nagy volt a hype, az a The Lord of the Rings: Gollum. Arra viszont senki sem számított, hogy milyen rossz játék lesz belőle. A csalódást részben az okozta, hogy visszaél az egyik legismertebb IP-vel, a J.R.R. Tolkien által megalkotott A Gyűrűk Ura-világgal, amely számtalan sikert aratott ilyen vagy olyan formában. Ezen túlmenően a másik nagy probléma, hogy ez a cím is rengeteg technikai és játékmenetbeli problémával küzdött a megjelenését követően, a grafikája pedig hitványabb volt, mint sok klasszikus, régebbi játéké.

A technikai problémák a képkocka sebesség csökkenésétől és a nevetséges karakteranimációkon át csak még jobban lehúzták az amúgyis gyenge vizuális megvalósítást. A játékmenet meglehetősen egyszerű, Gollummal alapvető feladatokat kell teljesíteni, miközben szörnyen bugyuta vele a lopakodás, illetve a platformer részekről sem sok jót lehet elmondani. A rosszul fogadott játék pedig hagyján, további felháborító részletek kerültek napvilágra a mérgező munkakörnyezetről, az alkalmazottak kifizetetlen túlóráiról és a vezetőség rossz irányításáról, ami végül a stúdió teljes bezárásához vezetett. Természetesen a Lord of the Rings: Gollumból gyorsan a 2023-as év egyik legrosszabb játéka lett.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések