A Digital Foundry szakértője szerint jó, hogy a PlayStation 5 Prónak erősebb GPU-ja lett, ez azonban nem fog minden problémát megoldani önmagában.
A PlayStation 5 Pro jól hangzik, amíg a várható ára szembe nem jön velünk. A kedden bemutatott konzol elsősorban extra hardveres erővel, másodsorban szoftveres mágiával kíván az alapmodell helyére lépni, és mivel új exkluzív megjelenések nem esnek egybe a debütjével, főleg régi játékokra süthetik rá először a PS5 Pro Enhanced címkét. Azonban nem csak az aggasztó egyelőre, hogy mennyire nem jött át a jobb teljesítmény a prezentáció alatt kép formájában, hanem az is, hogy a hardver ismeretében sem gondolják a szakértők, hogy 2025 legnagyobb játékából 30 FPS-nél többet képes lenne kipréselni majd.
A Digital Foundry már akkor lehangoló véleménnyel volt azzal kapcsolatban, hogy vajon a Rockstar Games legújabb játéka, a Grand Theft Auto 6 60 FPS-sel fut-e, amikor a PlayStation 5 Pro még csak pletyka szintjén létezett. A szakértőjük szerint erre vajmi kevés esély volt már akkor is, most pedig az amerikai IGN megkeresésére – az új információk ellenére – még magabiztosabb nemmel felelt a kérdésre.
Richard Leadbetter szerint nem is azzal van a gond, hogy olyan látványt kapunk-e majd a GTA 6-ban, mint amit az első, állítólag teljes egészében játékmenetből összevágott előzetesben láthattunk. Sokkal inkább az FPS és a szimulációk – például az NPC-k mennyisége – kérdéses. Leadbetter szerint valószínűleg az Xbox Series X-en vagy a PlayStation 5-ön futott a játék a trailerben, de ha visszaemlékeztek, az bizony egy 30 FPS-es felvétel volt, miközben a videójáték-iparban ezeréve bevett szokás 60-nal feltölteni ezeket is. Így pedig a Digital Foundry azt gondolja, egyelőre ez lehet a cél a fejlesztők szeme előtt, mivel hiába kaptak jobb grafikus teljesítményt most a Sonytól, a processzort nem cserélték, csak az órajelét mininálisan növelték:
„Nem [fog menni a 60 FPS]. A Grand Theft Auto játékok mindig komplex szimulációkat futtattak, amelyek a CPU-t durván kihasználják, ezért jelent meg az összes GTA először a célplatformokon úgy, hogy 30 FPS-t (vagy kevesebbet!) tudott csak. A PS5 Pro ugyanazt a CPU-t használja, mint a PS5, és rendkívüli kihívás lenne, hogy elérjék a 60 FPS-t, amikor az alapmodellel a 30-at célozzák. Ez nem egy GPU, hanem egy CPU probléma.”
Borítókép: Rockstar Games