Eddig elég jól elrejtőztek, most viszont nem bujkálhatnak tovább a csalók!
Nemrég olvashattatok arról, hogy az Activision szigorít az anticheat rendszerén, ami már konkrét védelmet ad a csalók ellen, valamint a harmadik féltől származó, hardveres eszközöket is figyeli a szoftveres csalások mellett. A RICOCHET újításai pedig úgy látszik, tényleg működnek, ugyanis a csalók elkezdték eladogatni az olyan külső eszözeiket, mint a Cronus Zen és a Xim.
Az FPS játékokban már régóta problémát jelentenek az ilyen berendezések. Eredetileg a Cronus és a Xim is csak a játékosok életét szerette volna megkönnyíteni, mint egy univerzális adapter, amivel drága és körülményes eszközök nélkül lehet egeret és billentyűzetet használni konzolon, vagy éppen PS5 kontrollerrel játszani Xbox-on. Azonban hamar megjelentek a játékokban illegális scriptek, az olyan beállítások, amiknek köszönhetően a Keyboard & Mouse játékosok is használhatták a kontrolleresek megsegítésére szolgáló Aim-Assistot. Bár az ilyen eszközöknek rengeteg beállítása volt, amelyek ártalmatlanok, még a gyártók is elismerték, hogy tisztességtelen előnyt jelentenek egyes felhasználási módok, annak ellenére, hogy csalás szempontjából szürke zónába tartozik mind a Cronus, mind a Xim.
A legnagyobb probléma azonban nem magával a scripteléssel volt, hanem azzal, hogy az ilyen harmadik féltől származó hardvereket nem igazán lehetett lenyomozni. Ez változott a RICOCHET-rendszer fejlesztésével, ugyanis a Call of Duty: Modern Warfare 2 és a Warzone 2 már figyeli a külső eszközök imputjait, így nemes egyszerűséggel ki lehet tiltani a Cronus és a Xim eszközöket használó játékosokat. Ezzel kapcsolatban a Cronus Zen Discord csatornáján egy közlemény is megjelent, amiben a fejlesztők leírják, hogy az eszköz használata bant vonhat maga után, így mindenki saját felelősségre használja.
Nem csak a CoD-ban, hanem a Ubisoft által fejlesztett Rainbow Six: Siege-ben és hamarosan a Bungie Destiny 2-jében is tiltásra kerülnek az olyan játékosok, akik ilyen tisztességtelen fegyverekhez nyúlnak, hisz ahogy az Epic Games mondta, miután a Fortnite-ban is végigsöpört a third-party banhullám: az ilyen eszközöknek nincs helye egy kompetitív környezetben - ezzel pedig mi is maximálisan egyet értünk.