A remake-ek nagy népszerűségnek örvendenek mostanában, így elhoztunk 5 klasszikus lövöldét, amely kaphatna felújítást.
A 90-es évek számos klasszikus játékkal örvendeztetett meg minket, amelyekkel nagyon szívesen játszottunk gyerekként, és ez a korszak különösen erős volt az FPS-ek tekintetében, számtalan ikonikus alkotás született, ebből hoztunk most el nektek ötöt, amivel nagyon szívesen játszanánk újra ma is, főleg felújítva.
Unreal Tournament (1999)
Az Unreal Tournament 1999-ben jelent meg, amelyet az Epic Games fejlesztett és adott ki. Az UT az Unreal nevű, szintén jelentős FPS nagymértékben továbbfejlesztett utódjátéka volt, lényegében ugyanazon technológiát használta, de a hangsúlyt a multiplayer módra tette, ezzel komoly konkurenciát teremtve a vele szinte egyidőben megjelenő Quake III Arena játéknak. E két termék új alműfajt teremtett, az aréna-FPS-t. A játék számos játékmódot kínál, többek között a Deathmatch, a Capture the Flag és a Assault játékmódokat. A játékosok különböző karakter közül választhatnak, amelyek mindegyike saját erősségekkel és gyengeségekkel rendelkezik. A játék a korához képest lenyűgöző 3D-s grafikával rendelkezik és nem utolsó sorban frenetikus beszólásokat hallhatunk minden frag során.
Half-Life (1998)
A Valveról tudjuk, hogy nem tud háromig számolni, a rajongók pedig egyre elkeseredettebbek, hogy érkezik-e valaha a Half-Life 3. Nos, megoldhatná a cég problémáját, ha helyette feldolgozná a legendás címet modern köntösben. A játék egyébként a fiktív Black Mesa kutatóintézetben játszódik, ahol a játékosok Gordon Freeman tudós szerepét veszik át, miután egy tudományos kísérlet balul sül el, és egy idegen világba vezető portál szabadul el. A játék magával ragadó történetmesélésétől és innovatív játékmechanikájától vált azzá a legendás programmá, aminek ismerjük.
Duke Nukem 3D (1996)
A Duke Nukem 3D egy úttörő FPS volt, amely humoráról, tiszteletlen stílusáról, túlzó erőszakosságáról és innovatív játékmechanikájáról volt ismert. Egy modern remake frissített grafikával és jobb irányítással még jobban visszahozhatná a karaktert a köztudatba. A történet hasonló, mint a többi esetben, a játék a címszereplő, Duke Nukem kalandjait követi, aki azért küzd, hogy megmentse a világot egy idegen inváziótól. Sok más akkori FPS-játékkal ellentétben a Duke Nukem 3D lehetővé tette a játékosok számára, hogy különböző módon interakcióba lépjenek a környezettel, például ajtókat nyissanak és kapcsolókat aktiváljanak. A játékban különféle fegyverek és power-upok is szerepeltek, amelyeket használhattunk, beleértve Duke védjegyének számító "Mighty Foot" rúgást.
Quake (1996)
A Quake széria szintén hatalmas hatással volt az FPS műfajára, és még ma is bőven élvezhető. Egy sötét, gótikus ihletésű, szörnyekkel és más természetfeletti lényekkel teli világban játszódik, ahol különböző pályákon kell átjutnunk. A Quake számos új játékmechanikát és funkciót is bevezetett, amelyek segítettek megkülönböztetni a korabeli FPS-játékoktól. Ezek közül az egyik legjelentősebb az online többjátékos mód bevezetése volt, amely lehetővé tette, hogy a játékosok deathmatch és más játékmódokban versenyezzenek egymással. Akkoriban az is nagyon menőnek és fejlettnek számított, hogy a fegyverek visszarúgtak, vagyis bizonyos mértékben jelen volt a fizika.
Doom (1993)
Szintén az id Software fejlesztette, hasonlóan a Quake-hez és híres arról, hogy gyakorlatilag bármin le lehet játszani. Az eredeti Doom az egyik alapkövét jelentette az egész műfajnak, az egyik első belső nézetes lövöldeként tartjuk számon. Ál-háromdimenziós grafikája kimagasló minőségű volt megjelenésekor és úttörő szerepet játszott a többszemélyes játékmódok elterjedésében. A GameSpy 2004-es szavazásán az iparág szakértői minden idők legnagyobb játékának választották. Olyan fegyverekkel szállhatunk szembe benne az ellenségekkel a Marson, mint a BFG 9000 (Big Freaking Gun) például, amely egyetlen lövéssel több ellenséget is képes megsemmisíteni.
Ez csak néhány példa a 90-es évek klasszikus FPS-játékaira, amelyeknek hasznára válhatna egy modern remake. A grafika frissítésével, az irányítás javításával, valamint új funkciók és játékelemek beépítésével a fejlesztők a játékosok új generációjának mutathatnák be ezeket a szeretett játékokat.