A játékosok mellett a fejlesztőcsapat is rengeteget merített belőle, ami az októberben érkező végleges változaton meg is fog látszódni.
Nem győzzük elégszer hangsúlyozni, hogy minden idők egyik legkeményebb októbere vár ránk, hiszen gyakorlatilag az összes héten lesz egy-egy combosabb megjelenés. Így október 5-én jön az Assassins Creed Odyssey, 12-én a legújabb Call of Duty, 19-én a Battlefield V, míg 26-án pedig a Red Dead Redemption 2.
Természetesen mind közül azt várjuk legjobban, hogy végre visszatérhessünk a második világháborúba, amit hamarosan a nyílt tesztnek hála lassan meg is tehetünk. A serényen munkálkodó DICE most egy hangulatos videóval ünnepli meg a zárt alfa végét és egyúttal azt is megosztották, hogy mi mindent tanultak az első próbakörből.
A srácok elmesélték, hogy kihajtották a maximumot a tesztszerverekből. Az egy ideje már köztudott, hogy a legújabb rész matchmaking rendszere lényegében úgy működik, mint az előző epizódé, azaz a játékba belépve rátenyerelhetünk a Quick Match opcióra, vagy választhatunk egy szimpatikus pályát magunknak a Server Browserrel.
A Battlefield V zárt alfája alatt azonban az első opció nem szuperált valami jól, így rengeteg játékos kapott hibaüzeneteket az arcába, vagy automatikusan olyan szerverre került be, ahol hatalmas volt a latency. Természetesen megnyugtattak mindenkit, hogy már ezerrel dolgoznak a hiba javításán, ugyanis ennek a funkciónak a lehető leggördülékenyebben kell működnie.
Ugyancsak probléma volt azzal is, hogy ha valaki becsatlakozott egy squadba, akkor a pályaváltás után más csapattársak mellett találhatta magát, amit azért is igyekeznek a srácok minél hamarabb helyrehozni, mert ez az új rész egyik központi eleme lesz. Emellett még finomhangolják a queue rendszert, a bugokat is igyekeznek kiirtani, valamint a toxikus játékosokat is a minél inkább visszaszorítani.
A játékmenetben is akadtak érdekességek a tesztidőszak alatt, például a felélesztéseknél, amikor valakit kikapartál abból a bizonyosból, túlságosan sok időbe telt az egész, vagy éppen nem lehetett mozdulni utána. Ezért ez a művelet némi javításra szorul és a fejlesztők ígérete szerint 2 és fél másodperccel gyorsabb is lesz.
Mindezek mellett a töltények elosztását is igyekeznek optimalissá tenni, a Reinforcementsben elérhető kegyetlenül durva fegyverekből is visszavesznek kicsit, de azt is alaposan vizsgálják, hogy valóban úgy használják-e a játékosok a pályákat, ahogyan azt korábban elgondolták és ha kell, akkor változtatnak rajtuk.
Fegyverek terén pedig nem igazán lehet okuk panaszra, hiszen a játékosok többsége élvezte a gunplayt, viszont a készítők azt ígérik, hogy minél többet fogunk játszani valamelyikkel, annál hamarabb válhatunk az adott fegyver mestereivé. Mondjuk, ez azért annyira nem meglepő.