Minden csapatba kell egy jó anchor játékos, mutatjuk hogyan lehetsz te a legjobb.
Mindenki tudja, hogy a Siege-en belül mennyi különféle szerep kapott helyet és hogy ezekre a szerepekre rengeteg operátor elérhető. De melyek a jó választások az egyes szerepkörökre? Bemutattuk már a hard breachereket, a roamereket, az entry fraggereket és a soft breachereket is, most jöjjenek az anchorok, akik sokak szerint unalmasak, mégis rendkívül fontosak.
Az anchor operátorok legtöbbször egy speciális eszközzel rendelkeznek, amikkel remekül tudják égetni a támadók idejét. Ők kivétel nélkül mindig a lerakókon játszanak, legfontosabb dolguk pedig, hogy értékes információval lássák el a roamer csapattársaikat, ezzel is megnehezítve a támadók helyzetét. Ők végzik el a piszkos munkát, a támogatást. Nem is véletlen, hogy a legtöbb ember szerint unalmasak. Lehet, hogy nem velük játszva a legizgalmasabb egy meccs, mégis fontos szerepük van a győzelemben.
Ha te magadra vállalnád ezt a fontos szerepet, akkor íme néhány tipp, hogy hogyan és kivel játssz.
Smoke
Hogyha anchort szeretnél játszani, de még nem döntötted le hogy pontosan kit, akkor Smoke lehet a legjobb választás számodra. A fegyverei rendkívül erősek egy anchorhöz képest. A shotgunja sokak szerint a legerősebb sörétes a játékban, de az SMG-11 sem gyenge a kezében, még akkor sem, ha a recoilt azért alaposan be kell gyakorolni.
Smoke egy ikonikus karakter, három füst canisterrel rendelkezik, amik aktiválásuk után 10 másodpercig mérgező gázt bocsájtanak ki magukból, ezzel is sebezve az ellenfelet. Ma már nem csak és kizárólag anchorként használjuk őt, van amikor flexként játszanak vele, hogy a canisterekkel megakadályozzák az ellenfél belépést egy szobába vagy az épületbe.
Echo
Tegyük fel, hogy a támadók 1v4-be kerültek, már szinte a markukban van a győzelem. Egyetlen dolog van hátra, le kell plantelni és megvárni, hogy leteljen az idő. Hirtelen egy robbanás rázza meg a szervert, a plant pedig megszakad, ezzel rögtön a védőkhöz került a nyertes kör. Izgalmasnak hangzik, nem igaz?
Echo képessége számomra az egyik leghasznosabb a játékban. Fel tud rakni kettő darab, szinte teljesen láthatatlan drónt a plafonra, amikkel ezután könnyedén tudja zavarni a támadókat, meg tudja szakítani a plantet. Bitang erősek a fegyverei, választhatunk melléjük shieldet vagy két impact gránátot, amikkel vagy kerülő útvonalakat hozunk létre csinálunk vagy egy még biztonságosabb helyet ahonnan kamerázunk.
Tachanka
Tachanka egy pillanat alatt vált viccből egy nagyon hasznos operátorrá. Jó néhány évig egy hatalmas LMG-je volt csak, amit lerakott egy helyre a pályán és sehova nem tudta utána elmozdítani azt, ráadásul forogni is csak 180 fokban volt képes vele. Ezt szerencsére megelégelte a Ubisoft és egy olyan reworkot kapott a karakter, ami után az LMG mozgatható lett és kapott egy gránátvetőt is. A gránátok tüzet okoznak azon a területen ahová becsapódnak, ráadásul elég sokáig égnek, ami nagyon hasznos tud lenni bizonyos helyzetekben.
Mira
A spanyol operátort valószínűleg többször láttuk kitiltva, mint valaki által irányítva a szerveren. Eszméletlenül erős tud lenni némelyik lerakón, a két ablaka nagyon hasznos például Oregon és Bank pincéiben. Egy jól elhelyezett Mira ablak és egy jól eldobott C4, bármelyik kört el tudja dönteni. A fegyverei alapján is az anchorok közé sorolható, érdemes meggondolni, hogy a Vector mellé a shotgunt válasszuk másodlagosnak. Így egy ablak mellett könnyen ki tudjuk nyitni a falat, ahonnan utána egyszerűen le tudjuk lőni a támadókat.
Maestro
Maestro rendelkezik az egyik legerősebb fegyverrel a védők oldalán, az ALDA 5.56-tal. Egy revolvert kapott mellé másodlagosnak, amivel könnyen tudunk új utakat nyitni a pályán. De ha ez túl sok időt venne igénybe, a két impact gránáttal egyszerűen lerövidíthetjük ezt az időt. A képessége és egyben legnagyobb erőssége a kettő darab golyóálló kamera, amivel még lőni is tudunk. Ezzel azonban óvatosan kell bánni, néhány másodpercet vesz igénybe amíg kinyílik a shield a kamera előtt, csak ezután tudunk vele sebezni.
Kaid
Kaid egyrészt az egyik legjobb alternatívája Banditnek, valamint fontos észben tartani azt is, hogy ő nem csak falakat,hanem hatcheket is be tud csapdázni az Electro Claw segítségével. Borzasztó lassú operátor, ezért roamernek nem megfelelő. Viszont kellő távolságból, a C4 és a fegyverei segítségével remek anchorként használható.
Goyo
A mexikói operátort sem látjuk túl gyakran a játékban, még sem mehetünk el mellette szó nélkül, hiszen egy kiváló anchor. A megjelenésekor szinte minden helyzetben túl erős volt, azóta viszont több változáson esett át a fegyvere és az eszköze is, így már koránt sem OP. Ma már a három helyett csak kettő shielddel rendelkezik, ami felrobban és tüzet okoz, ha jó szögben lövik meg.
Doc és Rook
A GIGN francia duója nem túl gyakori látvány, főleg a profi meccseken. Lassú operátorok mindketten, akik nem kifejezetten alkalmasak a futkározásra a pályán, még akkor se, ha a ranked játékosok kifejezetten szeretik ezt megszegni. Rook öt darab shieldet rak le a pályán, amiket felvéve extra páncélt kapnak a karaktereink, ami jól jöhet tűzharc során. Az Operation Brutal Swarm óta tudjuk használni a withstand képességet is, ha a kör elején felvettük a rook armort. Docnak érdemes a lerakókon maradnia, hogy ott tudja gyógyítani a társait.
Hogyan legyek jó anchor játékos?
Legyél te akár Smoke, Mira vagy Echo, a legfontosabb feladatod, hogy információval lásd el a roamer és flex csapattársaidat. Elengedhetetlen számodra, hogy tisztában legyél a calloutokkal, hogy el tudd mondani a csapattársaidnak mit látsz az eszközödön keresztül, legyen az kamera, drón vagy ablak. Ha valaki elpusztítja a Maestro kamerádat, akkor el kell tudnod mondani, hogy pontosan honnan és ki tette ezt.
Nem árt, ha meg tudod tippelni, hogy a támadók nagyjából merről támadnak és hova mehetnek legközelebb, így könnyedén meg tudod akadályozni a támadásukat vagy el tudod vágni az útjukat, ezzel is időt véve el tőlük. A legfontosabb és valószínűleg a legnehezebb skill, amit érdemes megtanulnod, hogy soha ne tedd ki magad felesleges veszélynek. Nehéz megállni, hogy ne peekeljünk ki egy ablakban lógó támadóra. A képességed elengedhetetlen a csapatod számára, amit halottként vagy korlátozottan vagy egyáltalán nem tudsz használni.
Kamerázz, infózz és vesztegesd a támadók idejét, ez a jó anchor három legfontosabb feladata.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!