Megérkeztek az első, nem túl hízelgő értékelések a Forspoken kapcsán

Megérkeztek az első, nem túl hízelgő értékelések a Forspoken kapcsán

Nehéz elképzelni jelenleg, hogy valami átütő sül majd ki ebből.

Ma, vagyis január 24-én jelenik meg PC-re és PlayStation 5-re a Square Enix és a Luminous Productions nagyszabású, nyíltvilágú szerepjátéka a Forspoken. Mostanában több nagyobb cím kapcsán tapasztalhattuk azt, hogy a megjelenés csak csúszik és csúszik, az előzetesen látott videók és kapott információk nem meggyőzőek, majd a játék, ha épp eljut a megjelenésig legjobb jelzővel is megosztóak. Nem egy esetben már előre lehet érezni, hogy valami nincsen rendben (khm, Redfall, Skull and Bones, The Day Before), ami végül be is bizonyosodik a megjelenést követően. Nagyon úgy néz ki, hogy erre halad a Forspoken is.

Kezdjük ott, hogy a tervek szerint már réges-régen játszanunk kellene vele. Ám először májusról októberre halasztották, majd a nyáron kiderült, hogy 2022-ben már biztosan nem érkezik, akkor tűzték ki a mai dátumot célul. Már tavaly is az év egyik nagy dobásának tervezték, természetesen ez mit sem változott, egy pörgős, látványos és izgalmas akció-RPG-t ígértek, ám az egyik előzetes nem győzte meg túlságosan a közösséget. Aztán ahogy haladtunk a célegyenes fele, érkeztek az újabb és újabb információk a játékról. Decemberben kaptunk egy 10 perces játékmenet videót, de akinek ez sem volt elég, kiszivárgott az internetre a PS5-ös verzió játék első teljes órája! Ezen felül megkaptuk a PC-s gépigényt is, amely alapján érdemes erősebb vassal elindítanunk a programot.

Ezen a ponton már erősen érződött a törés, a látottak alapján sokan nem érezték azt, hogy ez a játék megér nekik 80 eurót. A problémát ráadásul az jelenti, hogy a játék majdnem minden területébe belekötöttek: a látvány, a tartalom, a történet, a harcrendszer, de még a főszereplő is mind-mind kapott kritikákat. Így aztán talán senki nem lepődik meg annak kapcsán, hogy az első hivatalos kritikák sem adnak neki eget rengető pontszámot.

Nem arról van szó, hogy egységesen lepontozták volna, de nem lett összességében sem túl jó az értékelése, és nagyon megosztó lett a végeredmény. Több nagy külföldi portálnak és lapnak lehetősége volt még megjelenés előtt tesztelni, és „fair" értékelés mellett átlagosan 69 pontot kapott opencriticen és mindössze 28% ajánlja. A demo-verzió után nagyjából lehetett ezt sejteni, és ugyan ez nem az a pontszám, ami után egyből érdemes temetni, de az eredeti célokat nem érte el sem látványban, sem tartalomban.

A két szélsőséget a Dexerto és a Hardcore Gamer, valamint a Gaming Nexus jelentette. Előbbiek 40%-ot adtak neki, utóbbi 95%-ot. Metacriticen még rosszabb egy árnyalattal a helyzet, már ami az összpontszámot jelenti, ott 68-on áll. Az Eurogamertől nem kapott pontszámot, így ne tévesszen meg senkit a nem ajánlott felirat az esetükben. Az ő véleméynük az volt, hogy „az első benyomás nem túl pozitív, elég bizonytalan a kezdés. Ám miután kicsit kicsit belemerültünk, egészen kinyílik a játék." A harcrendszert némileg kritizálja, hogy hiába a stílusosak és élvezetesek varázslatok, „ezt némileg cserben hagyja az irányítás. Folyton ösztönösen a bal ravasz megnyomásával pazaroltam el a támogató varázslatokat, azt hittem, hogy ez segít a lövéseim célzásában. Ehelyett az R3-mal automatikusan tüzelsz az ellenségre, amit végül megjegyeztem, de ez nem ment ösztönösen. Az, hogy a csata közepén menüket adnak nekem a varázslatok kiválasztásához, nehézkesnek tűnik, bár aktiválhatod az automatikus varázslatváltást, hogy lecseréld az éppen töltés alatt lévő varázslatokat." Az előzetesen sok támadást kapó dialógusokat és egyéb megszólalásokat ők is megosztónak találták, így könnyen lehet, hogy te is a minimalizálásuk mellett döntesz majd. Ami a tartalmat illeti, a fő küldetések érdekesek, de a mellék szálak könnyen unalomba fulladnak és azt az érzetet keltik, hogy csak a nyílt világ kitöltésére szolgálnak.

A történetnek időre van szüksége ahhoz, hogy kibontakozzon. Amivel csak annyi a probléma, hogy nem túl hosszú, nagyjából 12 óra alatt leküzdhető, feltéve, ha figyelmen kívül hagyjuk a mellékküldetéseket és a játék utáni tartalmakat. A világépítés azonban lenyűgözőnek tűnik, így ha mindent egybevetünk, akkor pontosan azt a képet kapjuk, amit a pontszámából látunk. Egyáltalán nincs arról szó, hogy borzalmas játék lenne, tele van pozitív elemekkel. Zárásként az eurogamer összegzését írnám: „A történetnek időbe telik, mire beindul, és bár nem tökéletes, bőven van mit élvezni, még akkor is, ha a számos hullámvölgy miatt a Forspoken nehezen ajánlható általánosan. Mégis, a robusztus karakterfejlődésnek, a részletes világépítésnek és a stílusos harcnak köszönhetően vannak olyan elemek, amelyeket még mindig érdemes megnézni."

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!