Ki gondolta volna, hogy ha a fejlesztők őszinték és pozitívan állnak a dolgokhoz, akkor a játékosok özönleni fognak?
Az elmúlt hetek szerverproblémái sem szegték a derék Helldiverek kedvét. Sőt, úgy tűnik, hogy csak egyre többen és többen akarnak a Szuperföld érdekében harcba szállni a bogarak és a robotok ellen. A játék három hete jelent meg, ráadásul a Sony szokásos stratégiájával szemben ezúttal PC-re és PlayStation 5-re egyidőben. Az első napokban gyorsan elért a Helldivers 2 az egymillió eladásig, de ezután sem csökkent az érdeklődés iránta.
Ha hihetünk a fejlesztésért felelős Arrowhead Game Studios fejének, Johan Pilestedtnek, akkor már hárommillió eladott példány környékén jártak szombat este. És most, hogy a szerverrel kapcsolatos problémákat folyamatosan orvosolják – nemrég bevezettek végre egy AFK-timert is –, valószínűleg újabb lendületet fog kapni a Helldivers 2. Nem mintha eddig nem lett volna hatalmas kulturális hatása a svéd fejlesztők játékának: például a mára kissé elfeledett Csillagközi invázió az egyik legnépszerűbb filmmé vált februárban csak azért, mert hasonló a témája, humora.
Ezeket olvastad már?
A Helldivers 2 egyébként nem csak a mémek és az önmagában is szórakoztató játékelemek miatt annyira népszerű. Sokan a már említett CEO, Pilestedt kijelentései miatt szimpatizálnak a fejlesztőkkel. Abszolút megértjük ezt, ugyanis ez az ember konkrétan olyanokat mondott az elmúlt hetekben, mint hogy: sosem lesz pay-to-win a játék; nem akar PvP-t, mert fél, hogy attól egymás ellen fordulna a közösség; és egy ízben lebeszélt arról játékosokat, hogy megvegyék a Helldivers 2-t, nehogy ne jusson nekik kajára pénz. Mégis ki ne akarná a pénztárcájával támogatni a fejlesztőket, ha így állnak hozzá a dolgokhoz? Valószínűleg ez a közvetlenség és őszinteség, valamint az ezzel járó PR csak még több eladáshoz vezet, tehát a végén mindenki jól jár.