Az FRVR AI-jal semmilyen tapasztalatra nincs szükség ahhoz, hogy saját videójátékokat készítsünk percek alatt.
A mesterséges intelligenciával vívott harmadik világháború talán még odébb van, de az informatika és a szórakoztatóipar AI-osítása már most is javában zajlik. Idén nyáron nagy dobásra készül e téren az OpenAI, de az Electronic Arts, az Embracer Group, a Microsoft és a Google sem lustálkodik, ha arról van szó, hogyan lehetne ezen új eszközöket bevetni a még több és még jobb élmény érdekében. Az már részletkérdés, hogy a több valóban jobb is lesz-e, de nem véletlenül ódzkodik az ötlettől a Nintendo.
Vitathatatlan, hogy az AI itt van és kezdeni kell vele valamit. A világ legnagyobb cégein túl szerencsére a kisebbek is igyekeznek a maguk képére formálni ezt az új világrendet. Egy ilyen projekt például a videójáték-iparban az FRVR, amit két veterán, Chris Benjaminsen és Brian Meidell indított 2014-ben, hogy könnyedén hozzáférhetővé tegyék a fejlesztést és a terjesztést. Tavaly ősszel pedig belengették, hogy FRVR AI néven indítanak egy olyan programot, amivel programozási vagy művészeti tapasztalat nélkül készíthetjük el a saját játékainkat, még magasabb szintre emelve a terület demokratizálását.
Mint az Artificial Intelligence News írja, az FRVR AI-jal könnyen, gyorsan generálhatunk teljes játékokat a semmiből: röviden leírjuk, hogy milyen játékot szeretnénk, minden mást, így a játékmenetet és a látványt pedig megoldja a mesterséges intelligencia. Ha esetleg nem tetszik, amit kidobott a gép, akkor a korábbi utasításainkat kiegészíthetjük, felülírhatjuk néhány szóban, és ezt követően ismét nekilát az AI a generálásnak. Ezt addig csinálhatjuk, amíg nem kapunk tetszőleges végeredményt vagy bele nem ununk. Ha pedig még konyítunk is a játékfejlesztéshez elengedhetetlen képességekhez, akkor közvetlen a kódhoz vagy a vizuálhoz is hozzányúlhatunk. Vagy ha van egy konkrét elképzelésünk és például a macskánkról akarunk játékot készíteni, akkor feltölthetünk egy fotót róla, és a többit intézi a gép.
Persze senki se gondolja azt, hogy akkor a hétvégén generál egy Call of Duty-t, hogy lövöldözzön a haverokkal, vagy egy új Cyberpunk 2077-et, telistele élettel. Előbbi már csak azért sem lehetséges, mert az FRVR AI bétája során kizárólag egyjátékos módú játékokat lehet készíteni az eszközzel. De sokkal nagyobb limitáció az, hogy a régi Flash-játékok szintjénél messzebbre nem képes még elérni a mesterséges intelligencia.
Egy gyors regisztráció után ki lehet próbálni egy rakás játékot, amit az eszközzel generáltak a felhasználók és a projekt mögött álló fejlesztők. A többség pofonegyszerű, egérrel vagy érintőképernyőn kattingatva játszható időtöltős móka, a mélységük néha a Tetrisét sem üti meg. Van itt 2048, rengeteg Candy Crush-másolat, sőt, még Flappy Bird utánzatok is. Személyes kedvencem a kő-papír-ollós játék lett, amiben semmi mást nem lehet csinálni, mint a felsorolt tárgyak egyikére kattintva imádkozni, hogy a gép olyat válasszon, amivel nem fog nyerni. Ez már simán AAAA-snak hangzik egy Skull & Bones-os QTE favágás mellé téve.
A viccet félretéve: valóban nagyszerű, a csúcskategóriával vetekedő, AI által generált játékok még nincsenek, az FRVR nem képes erre. Bár ha tippelnünk kellene, ez nem akarat, inkább idő kérdése az iparági trendeket figyelve.