Az AI elveszi a munkát: Már programozni sem kell a játékfejlesztéshez?

Az AI elveszi a munkát: Már programozni sem kell a játékfejlesztéshez?

Az FRVR AI-jal semmilyen tapasztalatra nincs szükség ahhoz, hogy saját videójátékokat készítsünk percek alatt.

A mesterséges intelligenciával vívott harmadik világháború talán még odébb van, de az informatika és a szórakoztatóipar AI-osítása már most is javában zajlik. Idén nyáron nagy dobásra készül e téren az OpenAI, de az Electronic Arts, az Embracer Group, a Microsoft és a Google sem lustálkodik, ha arról van szó, hogyan lehetne ezen új eszközöket bevetni a még több és még jobb élmény érdekében. Az már részletkérdés, hogy a több valóban jobb is lesz-e, de nem véletlenül ódzkodik az ötlettől a Nintendo.

Vitathatatlan, hogy az AI itt van és kezdeni kell vele valamit. A világ legnagyobb cégein túl szerencsére a kisebbek is igyekeznek a maguk képére formálni ezt az új világrendet. Egy ilyen projekt például a videójáték-iparban az FRVR, amit két veterán, Chris Benjaminsen és Brian Meidell indított 2014-ben, hogy könnyedén hozzáférhetővé tegyék a fejlesztést és a terjesztést. Tavaly ősszel pedig belengették, hogy FRVR AI néven indítanak egy olyan programot, amivel programozási vagy művészeti tapasztalat nélkül készíthetjük el a saját játékainkat, még magasabb szintre emelve a terület demokratizálását.

Mint az Artificial Intelligence News írja, az FRVR AI-jal könnyen, gyorsan generálhatunk teljes játékokat a semmiből: röviden leírjuk, hogy milyen játékot szeretnénk, minden mást, így a játékmenetet és a látványt pedig megoldja a mesterséges intelligencia. Ha esetleg nem tetszik, amit kidobott a gép, akkor a korábbi utasításainkat kiegészíthetjük, felülírhatjuk néhány szóban, és ezt követően ismét nekilát az AI a generálásnak. Ezt addig csinálhatjuk, amíg nem kapunk tetszőleges végeredményt vagy bele nem ununk. Ha pedig még konyítunk is a játékfejlesztéshez elengedhetetlen képességekhez, akkor közvetlen a kódhoz vagy a vizuálhoz is hozzányúlhatunk. Vagy ha van egy konkrét elképzelésünk és például a macskánkról akarunk játékot készíteni, akkor feltölthetünk egy fotót róla, és a többit intézi a gép.

Persze senki se gondolja azt, hogy akkor a hétvégén generál egy Call of Duty-t, hogy lövöldözzön a haverokkal, vagy egy új Cyberpunk 2077-et, telistele élettel. Előbbi már csak azért sem lehetséges, mert az FRVR AI bétája során kizárólag egyjátékos módú játékokat lehet készíteni az eszközzel. De sokkal nagyobb limitáció az, hogy a régi Flash-játékok szintjénél messzebbre nem képes még elérni a mesterséges intelligencia.

Egy gyors regisztráció után ki lehet próbálni egy rakás játékot, amit az eszközzel generáltak a felhasználók és a projekt mögött álló fejlesztők. A többség pofonegyszerű, egérrel vagy érintőképernyőn kattingatva játszható időtöltős móka, a mélységük néha a Tetrisét sem üti meg. Van itt 2048, rengeteg Candy Crush-másolat, sőt, még Flappy Bird utánzatok is. Személyes kedvencem a kő-papír-ollós játék lett, amiben semmi mást nem lehet csinálni, mint a felsorolt tárgyak egyikére kattintva imádkozni, hogy a gép olyat válasszon, amivel nem fog nyerni. Ez már simán AAAA-snak hangzik egy Skull & Bones-os QTE favágás mellé téve.

A viccet félretéve: valóban nagyszerű, a csúcskategóriával vetekedő, AI által generált játékok még nincsenek, az FRVR nem képes erre. Bár ha tippelnünk kellene, ez nem akarat, inkább idő kérdése az iparági trendeket figyelve.

Ezeket olvastad már?

Kövess Minket!



Gamer szótár