Újabb részletek derültek ki a törölt Alien-játékról

Újabb részletek derültek ki a törölt Alien-játékról

Ugyan már lassan 15 éve törölték a projektet, máig fájó seb a rajongók számára.

Az Alien franchise a mai napig nagy népszerűségnek örvend és videójátékos formában is sikerült jól feldolgozni, elég például az Alien: Isolationre gondolni, de a közel jövőben is készül egy azt feldolgozó program, a Dark Descent, amire nagy várakozással tekinthetnek a rajongók. Azonban nem minden próbálkozás lett sikeres. Az Obsidian játéktervezője, Josh Sawyer új információkat osztott meg a törölt Aliens RPG-ről, amelyen a 2000-es évek végén dolgozott.

Twitteren több játékfejlesztőt is megkérdeztek, hogy melyik volt az a projekt, amit elszalasztottak és a legjobban bánnak. Sawyer válaszul új koncepciórajzokat osztott meg a játékáról, melyet a Sega még 2006-ban jelentett be és az Aliens: Crucible címet kapta volna.

„Egy Aliens RPG-n dolgozhattam a Sega számára 2006-2009 között. Az Obsidiannak akkoriban nem voltak rendezői, csak vezetői, akik mindannyian egyenrangúnak számítottak. Ez sok működési zavarhoz vezetett, amikor a vezetők nem értettek egyet abban, hogyan kell valamit csinálni. Nagyon lassan haladtunk a játékkal, különösen, amikor működőképes pályákat kellett létrehozni. Akkoriban egy másik játék is fejlesztés alatt állt a Segával, az Alpha Protocol, és a Sega szerintem érthető módon félretette az Alienst az Alpha Protocol javára. Rengeteg klassz ötletünk volt, de sokat nem tudtunk ebből megvalósítani. A legnagyobb tanulság, amit ebből a tapasztalatból levontam, hogy ha nincsenek játszható pályáid, akkor játékod sem nagyon van” – emlékezett vissza Sawyer.

Azonban a közösség nem maradt ilyen típusú játék nélkül, erre a szakember is felhívta a figyelmet.

„Örültem, hogy játszhattam az Aliens: Fireteam Elite-tel, mert az általános felépítés hasonló volt. Kis csapat, harmadik személy, a hangsúly a bevethető eszközökön és a támogató akciókon van. Oké, a hasonlóságok itt véget is értek, de jó volt látni, hogy az ötlet a gyakorlatban is szórakoztató lehet” – tette hozzá.

Az tehát nagy problémát okozott, hogy nem volt egy olyan személy, akinek komoly döntéshozói jogköre lett volna, mert a tulajdonosok nem támogatták ezt a modellt. Ez pedig nagyon visszavetette a fejlesztést, és miután a projektek kaptak rendezőt, máris jobban ment a munka: a Fallout: New Vegas volt az első olyan Obsidian-játék, amelynek a kezdetektől fogva volt rendezője.


AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!

Kövess Minket!



Közvetítések