Ugyan már lassan 15 éve törölték a projektet, máig fájó seb a rajongók számára.
Az Alien franchise a mai napig nagy népszerűségnek örvend és videójátékos formában is sikerült jól feldolgozni, elég például az Alien: Isolationre gondolni, de a közel jövőben is készül egy azt feldolgozó program, a Dark Descent, amire nagy várakozással tekinthetnek a rajongók. Azonban nem minden próbálkozás lett sikeres. Az Obsidian játéktervezője, Josh Sawyer új információkat osztott meg a törölt Aliens RPG-ről, amelyen a 2000-es évek végén dolgozott.
Twitteren több játékfejlesztőt is megkérdeztek, hogy melyik volt az a projekt, amit elszalasztottak és a legjobban bánnak. Sawyer válaszul új koncepciórajzokat osztott meg a játékáról, melyet a Sega még 2006-ban jelentett be és az Aliens: Crucible címet kapta volna.
„Egy Aliens RPG-n dolgozhattam a Sega számára 2006-2009 között. Az Obsidiannak akkoriban nem voltak rendezői, csak vezetői, akik mindannyian egyenrangúnak számítottak. Ez sok működési zavarhoz vezetett, amikor a vezetők nem értettek egyet abban, hogyan kell valamit csinálni. Nagyon lassan haladtunk a játékkal, különösen, amikor működőképes pályákat kellett létrehozni. Akkoriban egy másik játék is fejlesztés alatt állt a Segával, az Alpha Protocol, és a Sega szerintem érthető módon félretette az Alienst az Alpha Protocol javára. Rengeteg klassz ötletünk volt, de sokat nem tudtunk ebből megvalósítani. A legnagyobb tanulság, amit ebből a tapasztalatból levontam, hogy ha nincsenek játszható pályáid, akkor játékod sem nagyon van” – emlékezett vissza Sawyer.
Azonban a közösség nem maradt ilyen típusú játék nélkül, erre a szakember is felhívta a figyelmet.
„Örültem, hogy játszhattam az Aliens: Fireteam Elite-tel, mert az általános felépítés hasonló volt. Kis csapat, harmadik személy, a hangsúly a bevethető eszközökön és a támogató akciókon van. Oké, a hasonlóságok itt véget is értek, de jó volt látni, hogy az ötlet a gyakorlatban is szórakoztató lehet” – tette hozzá.
I got to work on an Aliens RPG for SEGA from 2006-2009. Obsidian didn't have directors at that time, just leads who were all considered peers. It resulted in a lot of dysfunction when the leads didn't agree on how to do something. https://t.co/Zz6jRqYkD7 pic.twitter.com/JoxW5V3424
— Josh Sawyer (@jesawyer) April 16, 2023
There were a lot of cool ideas in the works, but you don't ship ideas! The biggest lesson I learned from the experience is that if you don't have playable levels, you don't have much of a game (there are some exceptions, of course).
— Josh Sawyer (@jesawyer) April 16, 2023
Az tehát nagy problémát okozott, hogy nem volt egy olyan személy, akinek komoly döntéshozói jogköre lett volna, mert a tulajdonosok nem támogatták ezt a modellt. Ez pedig nagyon visszavetette a fejlesztést, és miután a projektek kaptak rendezőt, máris jobban ment a munka: a Fallout: New Vegas volt az első olyan Obsidian-játék, amelynek a kezdetektől fogva volt rendezője.
AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!
- Minden a metaverzumról
- Az NFT-technológia románca a videójátékokkal
- Az SLP ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
- Egy NFT mind felett: A lehetőség, amit te sem akarsz kihagyni
- A web3: elhozza az ‘egy mindenkiért’ helyett a ‘mindenki egyért’
- Gazdálkodj okosan - Exkluzív, kriptos kiadás
- Híd a videojátékok és kripto - A DAO-k szerepe a metaverzumban