Érdekes eszmefuttatást vezetett le a sorozat atyja, Kodzsima Hideo.
A játékfejlesztő Hideo Kojima leginkább a Konaminál a Metal Gear-sorozat megalkotásáról ismert. Nagyon nagy hatása volt a szériára, olyannyira, hogy mióta ő távozott, csak egy felejthető spin-off érkezett, egyébként parkoló pályán van a franchise. Így tehát marad a nosztalgiázás és pontosan így tesz a japán szakember is.
Az ő közel három évtizedes munkálkodása alatt ezek a játékok olyan szintre fejlődtek, hogy megjósolták az információs korszak bizonyos problémáit, de célba vettek kortárs problémákat is. Ezeken elmélkedett Kojima, és következtetéseit megosztotta rajongótáborával Twitteren is. Nagy gondolkodó hírében áll, aki elég jó érzékkel jósolja meg a jövőt, jól olvassa a világ összefüggéseit és von belőlük következtetéseket. Most a középpontban a Metal Gear Solid 4 került, amelyben a játékos egy idősödő Solid Snake-et irányít 2014-ben, aki belekeveredett egy polgárháborúba, amelyet a magán katonai cégek (PMC-k) vívnak.
„Az MGS4 a pilóta nélküli fegyverek és PMC-k által vívott proxy háborúk és hadigazdaságok következő generációját mutatja be. Egy olyan jövőt, ahol a felek nem harcolnak, hanem drónok, proxy katonák és vállalatok képviselik őket. Az MGS2 még egy ébresztő volt a digitális társadalom számára, az MGS4 viszont már a harctér digitalizációjáról szól. Drónok, SOP-ok, személyes azonosítóval ellátott fegyverek és a fegyvermosás. A személyes információszerzéstől a lehallgatással történő információgyűjtésen át a nyílt forrású hírszerzésig. Ez már nem sci-fi többé.”
Az SOP általában a hadseregben a 'Standard Operating Procedure'-t jelenti, de az MGS4-ben a 'Sons of the Patriots' irányítási rendszerre utal, amely a PMC katonáit szabályozza. A fegyvermosást is említi Kojima. Solid Snake nem tudja használni azokat a fegyvereket, amelyeket az ellenséges katonáktól vesz el mert azok kódolva vannak, de Drebin – egy fegyverkereskedő – ki tudja cserélni az azonosító chipeket, hogy használhatóvá tegye őket, ezt jelenti a fogalom. Kojima szavaival nem nehéz egyetérteni, a világban most is zajlanak olyan fegyveres konfliktusok, amelyekben több olyan elemet is könnyen felfedezhetetünk, amiről a játékfejlesztő beszélt.
MGS2 was a wake-up call to the digital society, but MGS4 is about the digitalization of the battlefield. Drones, SOPs, personal identification of weapons, weapon laundering, etc. From "humint" to "sigint" to "osint. It is no longer science fiction. https://t.co/KWU8q8xHa4
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) April 23, 2023
AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!
- Minden a metaverzumról
- Az NFT-technológia románca a videójátékokkal
- Az SLP ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
- Egy NFT mind felett: A lehetőség, amit te sem akarsz kihagyni
- A web3: elhozza az ‘egy mindenkiért’ helyett a ‘mindenki egyért’
- Gazdálkodj okosan - Exkluzív, kriptos kiadás
- Híd a videojátékok és kripto - A DAO-k szerepe a metaverzumban