Még a Star Wars Jedi: Survivor körül sem tökéletes minden

Még a Star Wars Jedi: Survivor körül sem tökéletes minden

Lesz még dolga a PC-s porttal a Respawn Entertainmentnek bőven.

A Star Wars Jedi: Survivor ma jelenik meg, ám néhány szerencsés már napokkal ezelőtt kipróbálhatta. Meg is érkeztek az első vélemények és a fotó mód segítségével az első fényképek is. Bár a hype és a várakozás óriási, mi is azt mondtuk, hogy a következő hetek legjobban várt címei között van, a helyzet itt sem tökéletes, elsősorban a PC-s port körül.

A pcgamer újságírója, Morgan Park is arról számolt be, hogy bár kétségtelenül nagyszerű játék, mindkét PC-n, amin kipróbálta, rosszul futott. Ez sajnos nem egyedi eset, abszolút a rossz PC-s portok korszakát éljük, elég csak a közelmúltból a The Last of Usra gondolni például. A Jedi: Survivor csak a legújabb a sorban, amelyik a minimális 60 fps elérésével is küszködik, és riasztóan gyakran lassul le.

Ezt a hibát több kritikában is megtalálhatjuk, többen is beszámoltak az általánosan rossz teljesítményről olyan gépeken is, amelyekre egy kisebb országot is rá lehetne már kötni. Sokszor akad a hang a cut scene-ek alatt, egyszámjegyűre csökken az fps a galaxistérkép használatakor vagy egy új pálya betöltésekor. Ami még rosszabb, hogy a játék időnként akár 21 GB VRAM-ot is felemészt, miközben 4090-es videókártyával rendelkezett a gép, azonban a program a GPU teljesítményének csak körülbelül a felét használta ki. A gondok tehát egészen súlyosnak tűnnek, a stúdió villámgyorsan lépett is, és érkezett egyből a javító patch, ami  már éles, így akinek volt korai hozzáférése hozzá, az már ki tudta próbálni.

A tapasztalat az, hogy egy kicsit segít. Nem dadog annyit a játék, amikor új területekre lépünk be, és már nem kell megállás nélkül az fps-számlálót bámulni. Még mindig előfordulnak furcsa lassulások, de ritkábban és úgy tűnik, nem is tartanak olyan sokáig. Azonban a térkép használatakor még mindig távozik az összes fps valami messzi-messzi galaxisba. Ennek ellenére sok helyen eltűntek, vagy nagyon lecsökkentek a hibák.

A játék Quality vagy Balanced beállítással elfogadhatóan néz ki, de bármelyik performance beállításon egy olyan elmosódott káosz lesz, amitől elszédül, aki ránéz, ez ugyanolyan rossz, mint egy héttel ezelőtt. Szóval az EA megjelenés előtti javítócsomagja nem oldotta meg varázsütésre a Jedi: Survivor számos teljesítményproblémáját. Ezért a fenti tweetben látható újabb javítócsomaggal készül a Respawn a megjelenéskor és a következő hetekben tovább dolgozik a probléma megoldásán, hogy ezen ne hasaljon el az egyébként nagyon ígéretes játék.


AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!

Kövess Minket!