Nem a vámpírok, sokkal inkább a program hibái riasztják el a játékosokat.
Tegnap mi is beszámoltunk róla, hogy a Redfall a megjelenés során azonnal elhasalt, és hatalmas csalódást okozott a rajongóknak. Persze csak azoknak, akiknek volt bármilyen elvárása, hiszen előzetesen is érződtek a problémák és a kritikusok sem dicsérték agyon. Már most az Arkane legrosszabbra értékelt címeként tartják számon, ráadásul a többi Xbox Game Studios tripla A-s címhez képest is gyengén nyitott. Metacriticen se szerepelt valami fényesen. 62-es pontszámot kapott (64-et az Xboxos verzió), ami az Arkane Studios eddigi messze legrosszabb eredménye, míg Steamen 28% mindössze a pozitív értékelés.
Rettentően gyengén kezdett a Redfall Steamen a többi AAA-s Xbox Game Studios játékhoz képest.#Redfall #Steam pic.twitter.com/Chemiem7wM
— Komédiás (@Komedias1) May 3, 2023
Nagyon sok hibája van, felsorolni sem egyszerű, már az első pillanattól kezdve kézzelfogható problémák vannak, amelyek azonnal kizökkentik a játékost. A 30 fps konzolon és az állandó internetkapcsolat igénye már előre felhúzta a közösség szemöldökét, sajnos kiderült, hogy a baljós megérzések helyesnek bizonyultak, a Redfall összességében nem egy jó játék. Az Insider Gaming újságírója egy Xbox Series X-en játszott vele és számolt be élményeiről.
A legnagyobb és azonnal szembetűnő problémának a mesterséges intelligenciát jelölte meg. Az ellenfelek nagyon, már-már irritálóan buták még a legnehezebb nehézségen sem jelentenek semmiféle kihívást, ami vérszomjas vámpírok esetén még inkább elszomorító. Nagyon egyformák, nehéz őket csoportban megkülönböztetni, nem veszik észre, ha a mellettük állót lelövöd, megakadnak mindenben.
Én nagy rajongója vagyok a nyílt világú játékoknak, szeretem azt a szabadságot, amit adnak, de ennek az a hátulütője, hogy a világot meg kell tölteni tartalommal, hogy ne legyen unalmas. Mert hiába mehetsz bárhova, ha nincs mit csinálni. A Redfall világa viszont sajnos még egy apokalipszishez képest is üres és nem elég részletes. Rengeteg épület van, de ezek túlnyomó többségét nem lehet megközelíteni, maga a térkép összességében túl kicsinek tűnik, és nem nagyon vannak benne kóborló ellenségek. A házaktól a boltokig, a gyáraktól az iskolákig rengeteg épületet lehetett volna megnyitni legalább abból a célból, hogy lootot találj bennük, ám a fejlesztők nem éltek ezzel a lehetőséggel. A Redfall nem igazán kedvez a kíváncsi és felfedező kedvű játékosoknak.
Ráadásul még sétaszimulátornak sem tökéletes, a mozgásmechanika olyan, mintha egy legalább egy évtizedes játékból tépték volna ki. Például ha elkezdesz sprintelni, akkor egyszerűen csak gyorsabb tempóba váltasz, az átmenetet semmilyen animáció nem jeleníti meg. Ha ugrasz, egyszerűen csak pattogsz a végtelenségig, és nincs súlya a karakterednek, a csúszás pedig olyan érzés, mintha nedves jégre léptél volna.
Az átvezetők állóképekből állnak, amelyek nagyon lusta és igénytelen hatást keltenek, bizonyos felületek nem renderelnek hatékonyan, a különböző effektek pedig komolyan befolyásolják, hogy miként fut a játék. Az online kapcsolat is bosszúságot tud okozni, mert ennek köszönhetően nem lehet megállítani a játékot. Taylor-Hill elmondása szerint „Több száz méterre távolodtam el a bázistól, ahol biztonságban vagyok, és kiürítettem egy helyszínt. Ezután megnyomtam a Pause gombot, arrébb mentem, de közben megjelent a semmiből egy vámpír és megölt, amitől vesztettem az előrehaladásomból. Ha szólóban akarok játszani, akkor tudjak szólóban játszani.”
Összességében tehát elég sok gond van a játékkal, de ahogy a kritikusok pontszámaiból is kiderült, van azért pozitív oldala is. Először is, bár a világ viszonylag üres, és vannak problémák a látványvilággal, ez nem egy eleve rosszul kinéző játék. Találhatóak nagyon szép tájak, kellemes környezet, amiken tényleg jó legeltetni a tekintetünket. A harc sem borzalmas, vannak nagyon szórakoztató fegyverek, amiket már a játék elejétől meg lehet szerezni. Továbbá kooperatív címként is jól muzsikál. A karakterek elég egyediek ahhoz, hogy különböző játékstílusra van szükség hozzájuk. A néhány pozitívum azonban kevéskének tűnik ahhoz, hogy nyugodtan ajánljuk bárkinek a megvásárlását.
AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!
- Minden a metaverzumról
- Az NFT-technológia románca a videójátékokkal
- Az SLP ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
- Egy NFT mind felett: A lehetőség, amit te sem akarsz kihagyni
- A web3: elhozza az ‘egy mindenkiért’ helyett a ‘mindenki egyért’
- Gazdálkodj okosan - Exkluzív, kriptos kiadás
- Híd a videojátékok és kripto - A DAO-k szerepe a metaverzumban