Összegyűjtöttünk több játékot is, melyek megjelenését sokan várták, de végül a fejlesztőknek kellett bocsánatot kérni a játék állapota miatt.
Jó videójátékot készíteni nem egyszerű, erre sokszor láthattunk már példát a múltban, amikor a fejlesztők grandiózus tervekkel álltak a rajongók elé, a kész program viszont bőven hagyott kívánni valót maga után. Láthattunk már példát olyanra is, amikor egy népszerű sorozat kapott egy pocsék részt – spin-off játékok esetén is –, most viszont öt olyan játékot gyűjtöttünk össze, amely annyira rosszul sikerült, hogy a fejlesztőknek bocsánatot is kellett kérniük miatta.
Cyberpunk 2077 - a megjelenéskor
2020 decemberi megjelenése óta nem kevés frissítést kapott a Cyberpunk 2077, a rajongók pedig ma már sokkal inkább meg vannak elégedve a játék jelenlegi állapotával. Legtöbbünk emlékezetében azonban még mindig tisztán él az a hatalmas botrány, amely a megjelenést követően robbant ki: a játék ugyanis annyira negatív fogadtatásban részesült, hogy még a fejlesztőgárda CD Projekt RED-et is beperelték a befektetők. A fejlesztők mindenesetre maguk vállalták, hogy visszafizetik a vételárat azoknak, akik boltban szerezték be a játékot, mely bugjaiból még mémeket is készítettek a közösség tagjai.
Star Wars: Battlefront 2
A 2017-es második rész sokkal több mindennel szolgált, mint 2015-ös elődje, azonban a nem kevés mikrotranzakció, a lootboxok és a sok küzdelmet igénylő fejlődési rendszer csak tanúsította, hogy az EA nem sokat tanult a múltból. A játék mikrotranzakciós rendszere sokaknál verte ki a biztosítékot, annyira hogy az EA ideiglenesen ki is vette azt a játékból – sokat elmond, hogy az egész programot be akarták tiltani Belgiumban, ahol közismerten szigorúan kezelik ezen rendszereket. Később a DICE közleményt is adott ki, amelyben bocsánatot kértek a rendszer miatt, és nem szerettek volna igazságtalan előnyhöz juttatni egy játékost sem, így átdolgozzák ezt, hogy mindenki számára elfogadható legyen.
Fallout 76
Több évnyi fejlesztés után jelent csak meg a Fallout 4, amely kritikai és anyagi szempontból sikeresnek bizonyult, ezt a részt követte nem sokkal a Fallout 76 – amely a megjelenéskor a sorozat talán legkatasztrofálisabb részének számított. Nem sokat hozott el magával abból, amit előzetesen megígértek a programmal kapcsolatban, sőt a probléma még ennél is komolyabb volt: nincsenek NPC-k, instabilan fut a játék, illetve úgy összességében nehezen állt össze egy egésszé. A Bethesda bocsánatot is kért a játék miatt, illetve igyekezett ezeket a hibákat kijavítani, illetve különböző, játékon belül tárgyakkal kárpótolni a rajongókat, azt azonban nem mossa már le magáról, hogy a legtöbben úgy érezték, mintha csak egy átdolgozott Fallout 4-et kaptak volna, MMO-köntösbe öltöztetve. Napjainkra viszont már olyan formát öltött a program, hogy aki mostanság veti bele magát a kalandokba, meglepve olvashatta az előbbi sorokat.
Grand Theft Auto: The Trilogy - The Definitive Edition
Harmadik ilyen listánkon van már jelen a GTA: Definitive Edition, ugyanis amellett, hogy a GTA-sorozat elképesztő ismertségre és népszerűségre tett szert, ehhez vajmi kevéssel járult hozzá a Definitive Edition, még úgy is, hogy a kiadó állítása szerint több millió példányt adtak el belőle. Pedig csak annyi volt a feladat, hogy modernizálják a grafikát és az irányítást, de enyhe kifejezés, hogy ez nem sikerült. Néhány példát felhozva: számtalan bug a küldetések teljesítése során; csúnya karaktermodellek és textúrák; átláthatatlan esőfüggöny – mindez ahhoz vezetett, hogy alig másfél héttel a megjelenést követően bocsánatot kért a Rockstar a játék állapota miatt.
Friday The 13th The Game
Ez kifejezetten az a játék, amelyet nem egyszerű szeretni. Ebben inkább az játszott közre, hogy a kevés elérhető pályán igen abszurd karakteranimációknak lehettünk szemtanúi – miközben konzolokon nem is futott stabilan a játék, mely játszása során előfordulhatott bármikor, hogy úgy érzed, nem is te irányítod a cselekvéseket. Az okok abban rejlenek, hogy a kiadó talán nem készült fel annyi játékosra, amennyien végül beszerezték maguknak a programot, ugyanis a szerverek nem bírták az „érdeklődést": a megjelenése utáni első 3 hónapban ugyanis közel 2 millió példányt értékesítettek belőle. Később bocsánatot is kértek emiatt a fejlesztők és megígérték, hogy javítanak a játékélményen.
A 2017-ben megjelent játék szervereit 2020-ban viszont licenszelési problémák miatt állították le. Frissítéseket azonban a mai napig kap, barátainkkal közvetlenül pedig továbbra is tudunk online játszani.
OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!