Már nagyon várjuk a The Sims 5-öt, amely egyelőre nem érkezik, de érdemes eljátszani a gondolattal, hogy mivel emelhetné még magasabb szintre a játékélményt.
A The Sims-franchise mind a mai napig elképesztő népszerűségnek örvend, emberek tízmilliói játszanak vele, ám azt egyáltalán nem lehet róla állítani, hogy tökéletes lenne. A negyedik rész már 9 éves lesz idén, tavaly óta pedig ingyenes. Ekkor számítottunk arra, hogy az EA bejelenti az ötödik részt, ez azonban elmaradt. Ehelyett bemutatták a következő nagy Sims projektet a Project Rene-t. Ezzel kapcsolatban azért vannak kételyek, hogy ez pontosan mi is lesz. Nem erősítették meg, hogy a The Sims 5 lesz-e, következő résznek hívják, de mégsem egyértelmű nem csak egy nagy frissítés lesz-e. Azonban a mérdöldkő apropóján, hogy 70 millió játékost ért el a Sims, elhoztunk nektek öt elemet, amit szívesen látnánk az 5-ben.
Nyílt világ
Ez nálam az elsődleges. Imádtam a szabadságot, amit a három adott, és nagyon hiányoltam a 4-ből. Mindkettőben rengeteg órám van (a 2-ben is), mégsem tudtam újra megszokni, hogy töltőképernyőt kell bámulnom, ha elutazok valahova a városban. Örülnék, ha ez ismét megszűnne, és ezzel együtt az autók is visszatérnének a játékba. Nagyon szeretem az autókat, így nekem külön öröm volt gyűjteni őket.
Munkahely
Két dolog is eszembe jutott a munkahelyek kapcsán. Egyrészt engem kissé zavar, hogy a simeket nem lehet irányítani, amíg munkába vannak, csak egy előre megadott listából lehet kiválasztani, hogy álljanak hozzá a naphoz. A 10. szint is nagyon gyorsan kifarmolható, utána pedig eltűnik mindenféle motiváció. A másik a vállalkozások fejlesztése, mert ugyan a 3-ban és a 4-ben is volt ilyen lehetőség, elég kezdetleges.
Személyreszabhatóság
Szintén a 3-ban sokkal jobban megvolt, mint 4-ben. Ez pedig a mélyebb személyiség. Muszáj karaktert adni a simeknek, hogy ne csak lelketlen npc-k legyenek, ehhez pedig elengedhetetlen minden kis finomság, kezdve a kedvenc színtől a csillagjegyen át. Ami még nagyon hiányzik, az a magasság, mindenki pont ugyanolyan magas, ami valljuk be, egyáltalán nem életszerű.
Állatok irányítása
Szintén több rész óta velünk vannak a háziállatok, de még mindig nagyon korlátozottan. Nem lehet őket irányítani, befolyásolni is nehéz, emiatt pedig rendszeresen elcsatangolnak. A másik bajom, hogy nem lehet senkit felbérelni, aki foglalkozik velük. Hiába elfoglalt a simed, sem a dadus, se az inas, se senki más nem eteti és fürdeti őket, vagy játszik velük. Emiatt pedig gyorsan magányosak lesznek. Hiába van ez így a való életben, nagyon meg tudja törni a játékban a flow-t.
Multiplayer
A másik, ami nekem nagyon hiányzik, az a többjátékos mód. Örülnék, ha valamilyen úton-módon megoldaná ezt az EA és tudnék egy városban egy időben játszani a barátaimmal. Minden fejlesztés ellenére, az npc-k egyértelműen azok, a viselkedésük robotszerű, a döntéseik scripteltek, így pedig jól jönne egy másik háztartás, amelyik emberien gondolkozik.
Napestig lehetne sorolni, hogy ez az egyébként fantasztikus játék még miben fejlődhetne. Ahogy a listából is látszik, nem mindig kell feltalálni a spanyolviaszt, csak visszanyúlni olyan elemekhez, amelyek korábbi részekben működtek. Az idő kicsit szorítja őket, mert érkezik a kihívó, nem árt, ha nem 2500-ban érkezik a következő rész. A te listád hogy nézne ki?
AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!
- Minden a metaverzumról
- Az NFT-technológia románca a videójátékokkal
- Az SLP ad neked erőt és mindent lebíró akaratot
- Egy NFT mind felett: A lehetőség, amit te sem akarsz kihagyni
- A web3: elhozza az ‘egy mindenkiért’ helyett a ‘mindenki egyért’
- Gazdálkodj okosan - Exkluzív, kriptos kiadás
- Híd a videojátékok és kripto - A DAO-k szerepe a metaverzumban