5 CoD-killer, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket

5 CoD-killer, ami nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket

A Sony nem véletlenül aggódik. Felnőni a CoD mellé nem könnyű, nagyon sokan megpróbálták már, és rengetegen elbuktak.

Kisebb meglepetésre szárnyal az XDefiant, több, mint 1 millió játékost vonzott a bétája, közben olyan vélemények is megjelentek, hogy a pályái tönkreverik a CoD pályáit. A kezdés eddig tehát bíztató, de még elkiabálni nem szabad semmit, a múltban már számtalanszor kikiáltottak címeket CoD-killernek, aztán még mindig a Call of Duty miatt aggódik a Sony. Lássunk is néhány példát játékokra, amik nem tudtak felnőni az elvárásokhoz.

Medal of Honor (2010)

Ez talán a legviccesebb mind közül. A CoD a kezdetekben nagyban épített a MoH sikereire, amikor a második világháborús fps-ek virágkorukat élték. Azonban a CoD hamar túlnőtt riválisán, aki az eredeti Modern Warfare 2 kiadása után megpróbált egy szeletet kihasítani a tortából. A single player részét a Danger Close Games, a multiplayert a DICE fejlesztette, ám vegyes kritikákat kapott, és végül nem sikerült visszaszerezni a franchise régi fényét, miután az eladások sem voltak különösebben jók.

Battlefield Hardline (2015)

A Battlefield-sorozatot úgy egészben is hozhatnánk, hiszen a két széria nagy riválisa egymásnak, akkor is, ha stílusában azért eltérnek. Volt amikor közelebb voltak egymáshoz (Bad Company 2), máskor kevésbé (Battlefield 2042). Voltak rendhagyó próbálkozások is, ilyen volt a 2015-ös spin-off, a Hardline, amelyet a Visceral Games fejlesztett és szintén volt egy- és többjátékos módja. Annak ellenére, hogy kapott pozitív kritikákat a többjátékos mód és az innovatív játékmechanika miatt, a Battlefield Hardline eladásai végül elmaradtak a várttól, és sok játékos úgy érezte, hogy nem éri el a korábbi Battlefield-játékok által felállított színvonalat. 

Titanfall 2 (2016)

A Respawn Entertainment egyik legjobb játéka, amelyik a mai napig nagy népszerűségnek örvend, egyetlen tragédiája talán az, hogy a Call of Duty: Infinite Warfare és Battlefield 1 körül jelent meg, amelyek eladásaival nem tudott versenyezni. Az alap pedig megvolt, hiszen a stúdiót korábbi Infinity Ward-alkalmazottak alapították, és végül sikerült is egy nagyon gyors, de skilles multiplayert készíteniük. Abból a szempontból mindenképp kakukktojás a listán, hogy bukásnak semmiképp sem nevezhető, csupán a CoD-ot nem tudta letaszítani a trónról. 

LawBreakers (2017)

Ez a játék egy gyors tempójú multiplayer shooter volt, amelyet Cliff Bleszinski, a népszerű Gears of War franchise alkotója fejlesztett. A korai pozitív kritikák és az elkötelezett rajongótábor ellenére nem sikerült széleskörű népszerűségre szert tennie, ezért végül leállították a játék szervereit. Nem volt hosszú életű a projekt, már 2018-ban bejelentették, hogy nem kap több frissítést és új tartalmat. Egyszerűen nem tudta megvetni a lábát a túlzsúfolt piacon, ami részben a túlzó árának is volt köszönhető.

Homefront: The Revolution (2016)

A 2011-es Homefront című first-person shooter folytatása volt, amelynek kitűzött célja volt, hogy versenyezzen a Call of Dutyval. Hosszú fejlesztési ciklus végén jelent meg, ám hiába pepecseltek vele sokat, negatív kritikák és gyenge eladások jellemezték. Vannak persze pozitív aspektusai is, a nyílt világ vagy a testreszabhatóság mind nagyon jól sikerült benne, de esélye sem volt, hogy a CoD fejére nőjön.

Ezeken kívül említést érdemel még a Brink vagy a Warface, esetleg az Insurgency: Sandstorm. Neked melyik cím jut elsőre eszedbe?


AZ ELMÚLT HETEKBEN ÚJ MINISOROZATUNK INDULT, AMIBEN A METAVERZUMMAL, AZ NFT-JÁTÉKOKKAL ÉS A BLOCKCHAIN TECHNOLÓGIÁVAL FOGLALKOZUNK, NE MARADJ LE EZEKRŐL SEM!

Kövess Minket!



Közvetítések