Mit várhatunk a Valve-tól és a CS:GO-tól 2022-ben?

Mit várhatunk a Valve-tól és a CS:GO-tól 2022-ben?

Szerinted milyen lesz a CS:GO 2022-es éve? Új pályák, új versenyek, új grafikus motor?

Véget értek a 2021-es versenyek, pihennek a csapatok, pihennek a játékosok és gyakorlatilag mindenki, aki CS:GO-val foglalkozik. Kell a szünet, mert 2021 nem volt egyszerű év, semmilyen szempontból, és valószínűleg 2022 sem lesz sokkal kedvesebb hozzánk. De mire is számíthatunk jövőre a Valve és a CS:GO részéről? Sok mindent tudunk már, sok mindent pletykálnak és sok mindent egyelőre csak remélünk. 

A versenyek

A versenynaptár legnagyobb része már ismert. A profi csapatokat ismét az ESL és a BLAST versenyezteti majd a legtöbbet, ami még kérdéses az egy esetleges FLASHPOINT újjáéledés, illetve az olyan kisebb tornák, mint az EDC vagy a WePlay Academy League.

Az igazi érdekesség nem is a versenyek számában vagy azok dátumaiban rejlik, sokkal inkább a szervezők között. Hosszú évek óta az ESL szállította a legjobb, legnagyobb, legtöbb díjazással rendelkező versenyeket. A DreamHack kvázi teljesen egybeolvadt az ESL-lel, az ECS-ből FLASHPOINT lett, ami mára gyakorlatilag meghalt. Egy kihívója maradt az ESL-nek, az pedig pontosan az a BLAST Premier, ami rengeteget fejlődött az elmúlt két évben. Olyan sokat, hogy idén már ugyanolyan magas minőséget képviseltek, mint az ESL, jövőre pedig igazi harc lehet majd a két TO (tournament organizer) között. De vajon mi lehet a sorsdöntő kettejük párharcában? Természetesen a Majorök.

Major(ök)?

A Valve tervei szerint két Major lesz jövőre, egy tavasszal és egy ősszel. Mindkettőre hónapok óta pályázhatnak már a TO-k, de egyelőre csak találgatni tudunk, hogy ki kaphat majd Majort. A legkézenfekvőbb választás az ESL és a BLAST lenne.

Az ESL több, mint valószínű, hogy be akarja majd pótolni az elmaradt brazil Majort, az ESL One: Riót. Reméljük, hogy 2022-ben végre gond nélkül tudják majd lebonyolítani az egészet. BLAST Major pedig még sosem volt. Ha valamikor, hát most ideje lenne, hogy kapjanak egy Major tornát. Óriási fejlődésen esett át a BLAST az elmúlt két évben és ezt ugyan miként mutathatnák meg jobban, mintsem egy Major megszervezésével?

Jöhetnek a csajok

Továbbra is a CS:GO versenyek talaján maradva, pár napja máris örömteli hírt közölt az ESL. 2022-ben szeretnék fellendíteni a női CS:GO-t, ami másfél éve gyakorlatilag eltűnt a szemünk elől. Jövőre viszont 500.000 dolláros profi szezont írtak ki, kifejezetten a női CS:GO csapatoknak, ami óriási lehetőség számukra.

Csapatok

Rég nem volt akkor cserebere, mint most. Minden éven szokott mozgolódás lenni, néha egészen nagy üzletek is megköttetnek, de most kivételesen nagy játékosvándorlás közepén állunk. NiP, Astralis, Liquid, Vitaliy, G2, mousesports, FaZe, BIG, OG, ezeknél a csapatoknál mind-mind csere várható vagy már meg is lépték azokat.

Az Astralis például hivatalosan is bejelentette dupreeh, zonic és Magisk távozását, device-ról azt pletykálják, hogy visszatérhet az Astralishoz, shox átigazolt a Liquidbe és még hosszasan sorolhatnánk.

A már biztos és a még csak pletykált cserék a 2022-es profi CS:GO szezon előtt:

És, hogy mit is fog eredményezni ez a sok csere? Elsősorban izgalmat és bizonytalanságot. Izgalmat, hiszen rengeteg új felállás van kialakulóban, akiktől nem tudhatjuk mit is várjunk, bármelyikük világverő csapattá fejlődhet. És bizonytalanságot, hiszen bármelyik csapatban benne van a bukás esélye is. Lehet, hogy az egészből a NaVi profitál majd a legtöbbet, akiknek még könnyebb dolguk lesz az újonnan összeállt és kevésbé összeszokott csapatokkal szemben?

Frissítések

Talán ez erre a kérdésre a legnehezebb választ adni. Mit tervez a Valve? Ha a sztori vicces oldalát szeretnénk megragadni, akkor lehet, hogy még ők maguk sem tudják. A játékosok azonban pontosan tudják, hogy mit szeretnének.

Erősebb VAC, 128 tickes MM szerverek, új rangrendszer, megújult Operationök, sűrűbben érkező új pályák, új fegyver(ek). Nagyjából ezek szerepelhetnek a Valve-nak küldött kívánságlistákon, de hogy ezek közül megvalósul-e majd bármelyik, ez egyelőre a jövő zenéje.

Új pályák

Sokan szeretnék, ha a versenypályák körül is komolyabb változások történénnek. Egyrészt még ma is sokan nincsenek kibékülve Vertigóval vagy Ancienttel, ezek helyett sokan látnák szívesen Cache-t, az új Tuscant vagy akár a régi Cobblestone-t is.

De a felhozatal változatosabbá tétele mellett, az is izgalmas lenne, ha bevezetnének például egy új rendszert, amivel folyamatosan követhetnénk a pályák alakulását. Lennének úgynevezett versenypálya jelöltek, amiken hónapokig játszhatnánk, amikre külön odafigyelne a Valve, frissítenék, javítanák őket, aztán a legjobbak végül a versenypályák közé is bekerülhetnének. Ami a legfontosabb, hogy készen, alaposan tesztelés után kerülnének fel az MM szerverekre, nem úgy, mint Ancient például, ami még a mai napig elviselne jó pár frissítést.

Source 2

Végül, de nem utolsó sorban, a Source 2. Megszámolni sem tudjuk, hányszor lehetett azt hallani idén, hogy megbízható források szerint hamarosan Source 2-re vándorol a CS:GO. Mondanunk sem kell, végül egyik sem bizonyult igaznak. 

Pedig a játékosok messiásként várják az új grafikus motort. Nem titok, hogy a Valve valóban dolgozott, talán még mindig dolgozik, a Source 2-es frissítésen, de már maguk a fejlesztők is azt nyilatkozták, hogy a jelenlegi kusza kódolás miatt szinte lehetetlen a most ismert CS:GO-t egy az egyben átültetni Source 2-re. Apró nyomok mindig vannak, amik a CS:GO új grafikus motorjára utalnak, de hivatalos információink még sosem voltak. Pedig ha valami, hát a Source 2 igazán megválthatná a CS:GO-t és persze a konkurencia, a VALORANT felé is nagy csapás lehetne.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!



Közvetítések